Reparation af gammelt teakdæk

Jeg har kig på en fin Nordisk Snække. Men teakdækket er skruet på, og skruerne, der er godt rustne lige 1-2 mm under teakpropperne, som en del steder er faldet ud. Selve stavene ligger super godt og fuger er rimelige.Teakstavene er fine og med træ nok til slibning. Problemet er de rustne skruer.

Mit spørgsmål er om man kan bore de rustne skruer ud, både kærv og gevind, og så sætte nye i, tætne med sikaflex. Og popper til sidst.

Er det for risikabelt, er det unødvendigt med skrue (er dækket mon limet på) og hvad ser I ellers af løsninger. Kan man fx tage al teak af. Fjerne skruer. Spartle og så lægge stavene på igen og binde dem alene med sikaflex eller tech 7?

Hilsen Søren 

Søren

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder ikke godt at skruerne er rustne, man bruger normalt rustfrie skruer til det. Hvis du ikke kan skrue dem ud med en skruetrækker så får du dem ikke ud, hvis du forsøger at bore dem ud vil boret uværgerligt smutte ud i den blødere glasfiber eller træ de er skruet fast i,og skulle det alligevel lykkes, så står du med et hul der er alt for stort til at du kan sætte en ny skrue i. Et teakdæk er flot at se på, men problemet er at efter 30-40 år så er det så nedslidt at propperne begynder at falde af. Jeg ser 2 muligheder, den første er at lime nye propper i hvor de mangler, lav dem lidt højere end de skal være, lim dem med epoxylim, når limen er hærdet så slib dem i niveau med stavene. Derefter en let afslibning af hele dækket så det fremstår ensartet, og til sidst lakeres med colean. Prøv at Google teakdæk colean . Den anden mulighed er at ​droppe teakdækket og skære alle skruerne over med en vinkelsliber og så spartle hullerne og male ​med skridsikker dæksmaling.




LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også