Ny græsplæne

Hej.
Jeg har lige fræst min have. Men det er utrolig leret og ret ujævn med lunker. Har forsøgt at tromle lidt. Og det får også jorden til at lægge sig, men det er stadig ujævnt. 
Hvad søren skal jeg gøre nu? 😅
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du må i gang med en rive.
Du skal ikke tromle. Istedet ville jeg jævne den ud med eks en asfalt rive. Med alt den ler ville jeg derudover smide en mænge sand udover plænen.

Tromleri er uheldigt. Leret pakker sig og det er særligt peoblematisk for at få en pæn plæne. 
Hvis der er så store lerklumper, at de ikke kan gå imellem rivens tænder, så vil riven jo samle disse i en bunke. Med riven kan man så blot slå klumperne i stykker, så de bliver tilstrækkeligt små.
Har du overvejet at få det øverste lag blandet lidt op med noget grus?
Hvis du trækker en europalle hen over, vil det hele blive pænt jævnt, når den får en del gange på kryds og tværs.
Hvis jorden er så leret og klumpet, ville jeg købe noget harpet muldjord og fordele det i et ca 2 cm lag, når du er færdig med at rette af..

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
En bagmonteret fræser med slæbe bræt laver et anderledes fint såbed. Ellers spænd en palle med vægt på eller en pig tromle efter fræseren, til at glatte ud. 

 

Hvor mange gange har du været over det med fræseren?
Har været over det 3 gange ca. men har en bekendt som kommer forbi med en stenbedlægningsfræser. Og så sår han frø også. Så burde den ged være barberet
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis