Blandingsbatteri i bruser drypper fra drejehåndtag

Jeg har et FM Mattsson blandingsbatteri, der er begyndt at dryppe fra drejehåndtaget hvor man skruer op og ned for vandet, men indtil videre kun når vandet er tændt.

Spørgsmål:
Skal jeg få det udskiftet og hvis jeg gør det, kan jeg så bare vælge et hvilket som helst mærke (passe alle til de samme udgange fra væg)

Indtil videre drypper det kun når jeg har tændt for vandet, men kan det pludselig begynde at dryppe uden jeg har tændt ? ​

Og hvor mange timer ca. vil en VVS’er vil skulle bruge for at skifte det ? (Man betaler jo timepris)
Jeg ikke selv gøre det og tror ikke det kan svare sig at begynde at udskifte dele, da det ikke er et nyt batteri

Takker for input 🙌

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej. 
Det er lav det selv forum  

Hvis du ombestemmer dig, så her er en video om hvordan man udskifter den dryppende del. 
Din model må næsten hedde 9000, men det kan man se på "reguleringsenheden"  når man skruer den ud. 
Inden du starter, så luk for vandet, siger han på videoen. Du har sikkert en ballofix et eller andet sted før dit blandingsbatteri. 

Instruktions video, hvor de viser flere modeller:   https://youtu.be/-qfdRothRh0 

Sådan en " Fm Mattsson 9000 reguleringsventil " koster ca 100kr

Ofte skyldes det tilkalkning eller møre/slidte pakninger., så inden jeg trykkede på "put i kurv" på et nyt armatur eller ringede til en vvs'er ville jeg prøve at afmontere og adskille regulatoren og give det hele et bad i noget afkalker natten over. Husk at skrubbe det godt med en gl tandbørste og skylle det godt igennem i rent vand inden samling.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Prøv at måle afstand mellem centrum af koldvands og centrum og varmtvandsrør.
Hvis du finder et nyt blandingsbatteri på nettet, kan du læse i specifikationer om hvor stor afstanden mellem de 2 rør er.
F. eks.:
Afstand mellem skruehuller (c-c): 15 cm
Centerafstand:   150 mm

På mit Grohe blandingsbatteri er afstanden også 15 cm.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis