Baxi oliefyr - lavt tryk - påfylde vand

Har lige overtaget et lejet hus og ville have lidt varme på. Varmt vand virker fint, men radiatorerne på første sal er tomme og trykket fes af ballonen da jeg forsøgte at lufte dem ud.

Trykket på fyret er også kedeligt lavt, men ser ikke ud til at jeg kan fylde vand på.
Hvad pokker gør jeg galt?!

Har slukket fyret - fulgt den påmonterede slange til tilløb - og skruet langsomt op, men der løber ikke vand ind (husets vandmåler drejer heller ikke når der åbnes for hanen).

Det ligner næsten at det burde fylde på automatisk sådan som vandslangen er tilsluttet.

Billede 1 - haveslange fra koldtvandshane
Billede 2 - Baxi oliefyr med tilløbslange nederst til venstre - grøn - og vist lidt mere af fyret
Billede 3 - betjeningspanel
Billede 4 - noget cirkulationspumpe inde i fyret lige efter hvor vandslange er tilsluttet
Billede 5 - væggen med en tryk-dims og en Grundfos pumpe tror jeg
Billede 6 - close-up af slanger bag fyr - der er lukket af mellem den lille hvide slange - det er den der går over i det rør hvor den blå trykbeholder også er på.

Hvis der er nogen der kender fyret og siger “Ahaaah - tryk på knappen” så vil det være fantastisk - ellers må jeg tilkalde varmeservice.
Har lige overtaget et lejet hus og ville have lidt... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er godt klar over at det kan køre i en periode, men fortryk i ekspansions beholder er vigtig for problemfri kørsel i fremtiden. 
Men hvis det er en misforståelse med at du har fiset luft af ballonen så er der ingen problemer. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Gregeren skrev den 20-04-2024 09:44:48

Jeg tror ikke trådstarter refererer til ekspansionsbeholder når han skriver at trykke gik af ballonen.

Det er nok en generel metafor.

 Yep,  havde ikke lige tænkt over det kunne være det blå “reservehjul” der hænger på væggen der var tale om. Godt at vide den også kan brug for et pust luft.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis