Hævning af garagetag

Hejsa

Jeg fik for 2 år siden nyt tag på hus og garage, da det blev lavet havde jeg. Ikke lige tænkt over at det kunne være fedt at få taget hævet jeg er 200cm høj og skal dukke mig lidt for ikke at ramme spærrerne..

Selve spærrerne hviler på en mur til den en side og en kant af mur ind imod huset, kan jeg evt pille tagpladerne af og så på en eller anden måde hæve spærrerne og så påmontere pladerne igen.

Jeg har også overvejet evt at sænke gulvet i garagen..

Nogen der har erfaringer med dette.

Mvh 

Cawe 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har lige gjort noget tilsvarende på et udehus jeg er ved at renovere. Det er dog blot et ståltag der ligger på lige pt så vejer ikke mere end at man kan løfte det (skubbe det op af). Planen er at bruge det som undertag for et nyt tag, så det er lige meget at det bliver skævt...

det jeg gjorde var at ligge en lægte på langs af spærene på den ene langside 9m så var vi to mand til at løfte op i taget og en 3 til at placere to soldater.  Jeg samlede nogle stykker af 5x10 træ. Vi løftede vel 30 cm samlet set, men af et par omgange. Og det samme på modsatte langside bagefter. Forhøjningen blev fyld med lecablokke. De eksisterende spær lå blot oven på en træbjælke med en udskæring uden at være sømmet/skruet fast så de kunne bankes fri og skubbes op.

Nogle billeder ville sikkert hjælpe.
Jeg har for for en del år siden flyttet min carport på 6x6 m. med sidebeklædning på 2 sider, uden ad skille noget ad, så meget kan lade sig gøre.

Søren O
Vil prøve at uploade nogen billeder
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis