Skur fundament

projekt skur nærmer sig opstart og sidste touch besluttes. Nu er det fundamentet og dimensioner. Tankerne er følgende.

Randfundament (20 cm) med 2 skifter leca ovenpå (19 cm tykke - sokkel op til 15 cm over jord). Leca startes i den dybde, hvor gulvets isolering begynder (10 cm beton på 30 cm isolering). Der bruges gevind ø8 til at fæstne fundament med skuret.

Skuret opbygges i 145 x 45 spærtræ på bundrem (og toprem) af samme dog i trykket træ. Forskalles indvendigt uden på dampspærre for yderligere 50 mm isolering og osb beklædning. Udvendigt vindpap og 1på2 beklædning.

Tag bliver 2.5% hældning med tagpap på 195 x 45 med osb fer not øverst. Det giver 150 mm isolering og 45 mm luft. Loft bliver troldtekt på 50 mm lægter uden på dampspærre og 50 mm isolering (så der også er plads til spots).

Skuret monteres med en side på huset, så der er en varm væg fra et værelse og tagets spær monteres på husets gavls toprem.

(Herudover er der alt småtteriet med vindskeder, tagrender osv).

Spørgsmålene er følgende:
- er 20 cm randfundament problematisk / for tyndt? Det er i hvert fald enklere at grave ud.
- jeg tænker at fjerne al jord til hvor grus for gulv skal være. Herfra vil jeg på dagen udgave sidste del af randen, støbe beton heri og bygge det sidste op i leca. Det gør det imo enklere med bortførsel af jord og maskinleje.
- jeg isolerer i loft (200mm), men er i tvivl om jeg skal få yderligere op? Skuret skal være frostfrit og fugtstyret så værktøj, tøj, maling osv har det fint der.

sidst, men måske vigtigst, så regner jeg med 50 cm frirum bag skur mod naboskel for at kunne inspirere og evt male. Er det tilstrækkeligt? 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
sidst, men måske vigtigst, så regner jeg med 50 cm frirum bag skur mod naboskel for at kunne inspirere og evt male. Er det tilstrækkeligt? 

 Hvad består skel af? 

Jeg har træhegn og valgte en meter, det er rart at kunne få en stige sat op ifald det er nødvendigt.

Ratz skrev den 19-04-2024 12:45:48

sidst, men måske vigtigst, så regner jeg med 50 cm frirum bag skur mod naboskel for at kunne inspirere og evt male. Er det tilstrækkeligt? 

 Hvad består skel af? 

Jeg har træhegn og valgte en meter, det er rart at kunne få en stige sat op ifald det er nødvendigt.

 Naboens carport og hos os et rionet med efeu (hedder den klatreplante vist).


Overvejer stålplader på bagsiden så jeg ikke skal derom før om mange, lange år. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også