Hjælp til fatning uden skruer - Flowerpot VP1

Hej. Jeg forsøge at skifte ledningen på vores Flowerpot VP1. Jeg har fået afmonteret noget af fatningen, men mangler det sidste trin, hvor jeg skal have afmonteret lednings-kobbertrådene. Kobbertrådene er desværre ikke holdt fast via skruer, som mange andre fatninger er - så man kan ikke bare skrue dem løs.

Jeg har forsøgt at trykke i begge huller ved siden af trådene (da jeg læste, at det kunne være løsningen i en anden tråd). Men jeg kan simpelthen ikke få trådene til af løsne sig.

Kan I hjælpe mig ved at fortælle om det skal være hul nummer 1 eller 2 (se billedet), som jeg skal trykke ned i for at løsne trådene?
Eller om der er en anden løsning?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hul nr. 2 er blot parallel til der hvor ledningen allerede sidder i .
Nede i hul nr 1 anes 2 flige hvor den del der er længst fra  kamera virker på hul  med ledning i.
Medens du trykker på fligen hjælper det nogen gage at trykke ledning lidt ned før man trækker den ud. Så løsner man fligen lidt. 
Ellers må du tage fat i ledningen med en spids tang helt ved afisoleringen og så dreje den rundt. Det kan nogen gange få den til at slippe.
Et sidste nødtrick er at klippe ledningerne og bruge hul 2 i gen-monteringen.m

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej begge to,

Tak for hjælpen! Jeg fik endelig ledningerne fri - heldigvis ved hjælp af første løsning, så der skulle ikke alternative metoder i brug. Nu skal jeg bare have sat den nye ledning i.

Jeg antager, at det bare er samme procedure (bare med omvendt fortegn), så jeg skal trykke ned i Hul 1 igen, sætte kobbertrådene ned i hullet (hvor jeg lige har fjernet ledningen) og slippe trykket fra Hul 1 for at låse ledningen fast?

Endnu engang tak for hjælpen!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis