Fundament til pergola ovenpå jordvarme

Hejsa,
Vi har købt et hus med jordvarme, hvor der løber jordvarmeslanger i hele haven. Vi har et ønske om at opføre en pergola på 18 m2 lukket på alle 4 sider, der hviler på 6 stolper i aluminium. Jeg er i tvivl om, hvordan jeg bygger fundamentet. Jeg ved af gode grunde ikke, hvor dybt jordvarmeslangerne ligger, men kan læse, at de anbefales at ligge i 70-150 cm, så det er jo ikke en stor hjælp :-)
Hvordan ville I lave fundament - jeg har set på skruefundament og ønsker en nem løsning, der samtidig sikrer, at pergolaen kan modstå vind og vejr.
Er det nødvendigt at gå dybere end eksempelvis 70cm selvom det så ikke ​er frostfrit?
På forhånd tusind tak for input. 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville 100% grave det i hånden og ikke med skruer, som du af gode grunde ikke kan vide, om de skærer slangerne over. 
Der er ikke meget arbejde i at lave huller med en skovl. Skal du ret meget længere ned en 50 - 60 cm så graver du en lille grøft på ca. 40 cm dybde, som du så kan stå i når du graver de sidste 20-30 cm. Der kan så sættes en lille plade ned i grøften med jord bagved hvis det er noget der skal støbes fast. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tusind tak for gode svar, jeg forsøger at grave det i hånden :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis