Hjælp til havetraktor

Jeg går og kæmper lidt med min husqvarna rider 111b. Motoren er en B&B . Den begyndte at sætte ud, for til sidst at dø.
Nu vil den bare ikke starte.
Har skiftet tændrør, benzinfilter, luftfilter og benzinpumpe. Den tørner fint, men der kommer stadig ingen benzin ned til karburatoren.
Er der en der har kan fortælle mig hvad næste næste skridt i fejlfindingen er, inden jeg kaster håndklædet i ringen ?
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på siden  
Hvis du tager benzinslangen af karburatoren, og turner motoren med starteren, kommer der så benzin ud af slangen ?

Vi prøver igen, i morgen --
Så må du have tjekket forbindelsen tilbage til tanken, en slange kan godt være klappet sammen, eller være klemt flad et sted, måske stutsen i tanken er stoppet. Benzinfiltret kan også være stoppet til.
Tankudluftningen er vel i orden, prøv uden tankdæksel.

Benzinpumper plejer at være vakuum drevne, så tjek også at det virker, tjek slangen og at der er "hul" igennem ind til motoren hvor den får vakuum fra. Tjek evt ved at afmontere Vakuum slangen på benzinpumpen, så skulle der gerne komme nogle "suge" pulser, når du turer motoren med starteren.  

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg har lige tjekket alle tre slanger igennem. Der flyder fint benzin fra tanken og op til pumpen. Har lige sat et nyt benzinfilter på igen. Hvis jeg giver den et skud benzin start, så slår den lige igang for at dø igen med det samme. Har også tjekket vakuum slangen fra pumpe til motor 
Har du tjekket om der komme vakuum i slangen til benzinpumpen, når du turner motoren.
Prøv også at afmonter afgangsslangen på benzinpumpen og tjek om der kommer benzin ud af stutsen, når du turner motoren.                              

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Der kommer ingen benzin ud af studsen. Synes umiddelbart ikke der bliver dannet noget vakuum op til pumpen. Er vi enige om at problemet snart kun kan have noget med den slange at gøre 😊
Jonasrask skrev den 18-04-2024 11:15:53

Der kommer ingen benzin ud af studsen. Synes umiddelbart ikke der bliver dannet noget vakuum op til pumpen. Er vi enige om at problemet snart kun kan have noget med den slange at gøre 😊

 Ja eller den er stoppet inde i motoren, sidder slangen i ventildækslet ?



Vi prøver igen, i morgen --
Det lykkedes mig endelig at få liv i den. Skilte det hele ad, og blæste det igennem. Så sprang den igang. Tak for din hjælp 😊
Jonasrask skrev den 18-04-2024 14:54:32

Det lykkedes mig endelig at få liv i den. Skilte det hele ad, og blæste det igennem. Så sprang den igang. Tak for din hjælp 😊

 Super godt, var vakuum blokeret nede ved motoren?


Vi prøver igen, i morgen --
Der må have været noget snask som har blokeret et sted , enten i slangen til vakuum eller motoren. Fejlfinding kan være et langt sejt træk 😊
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis