Vælge en SSD til Win 11

Hej
Min Win 10 PC har lige truet med at genstarte og installere Win 11 kl 00:13, så jeg kører back up. 
Jeg har sagt ja til opdateringen, fordi jeg har glemt alt om at jeg ville have en ny SSD harddisk til Win 11. 
Og gemme den gamle HDD med motor. 

Mit bundkort hedder: ASUS TUF B450M-PRO GAMING 
Det forvirer mig at der står i instruktionsbogen til bundkortet: PCIe 3.0 x3 og et andet sted står der: PCIe 3.0 x2    
Jeg har en Ryzen 5 CPU og der er  AMD B450 chipset på bundkortet. 
Skal jeg så have x3 eller x2?

Kan I se om jeg har valgt den rigtige SSD?

https://www.computersalg.dk/i/5019674/samsung-970-evo-plus-mz-v7s1t0bw-ssd-krypteret-1-tb-intern-m-2-2280-pcie-3-0-x4-nvme-buffer-1-gb-256-bit-aes-tcg-opal?utm_source=pricerunner&utm_medium=1006-it-elektronik-komponenter-harddiske-interne&utm_campaign=samsung&utm_content=96&fwd=1&fbclid=IwAR1v0HDfeBWKCK3Og2_xcLTK3bpdDKjWL2w72lpMiohsJSozUdROI15pinE
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ikke noget der hedder en x3 nvme ssd, men dit bundkort understøtter 'kun' revision 3.0 af PCIe standarden.
Til nypris ville jeg købe en 980 eller 990 nvme, 970'er er en ældre dame, meget lille prisforskel.
De nyere PCIe rev. 4.0 er fuldt bagudkompatibel med rev. 3.0:
1 TB 990 & 980
2 TB 990 & 980
Nvme'er der bruger 4 PCIe lanes (x4) er i øvrigt kompatible med x2 porte. Og omvendt...
Mange tak 
Så tager jeg sådan en 990.
Jeg kan se at de sælger dem med og uden køleprofil.
Er det bedre med et køleprofil?

Ældre dame   Jeg betragter min PC som rimelig ny, men ok, tiden går hurtigt. 
Jeg har stadigvæk min Win XP stående. 
Når  du nu har plads til en 2,5" harddisk, kunne du overveje en SSD i samme format. F.eks en Samsung 870 EVO . Så mangler du bare at lave en nøjagtig kopi af den gamle disk. Så er du frisk for at skulle ændre i BIOS.


fase
Når du vælger SAMSUNG har de et ude mærket klonings værktøj frit tilgængelig, så længe du kloner over til en SAMSUNG.  Har haft held med det en del gange...

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis