Akacietræ behandling - havemøbler

Hej

Vi har nogle havemøbler af akacietræ som er begyndt at se lidt triste ud efter vinteren.
Der er afskalninger flere steder.

Hvordan behandler jeg dette bedst så det kommer til at se pænest ud?

På forhånd tak 
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville nok give det en grundig slibning med sandpapir med forskrækkelige korn-størrelse til jeg havde det ønsket resultat. Der efter vil jeg nok vaske det med lidt vand og en klud (evt. Blæse det rent inden), og der efter slutte af med en god, udenførs olie da det er det jeg nok har en "forkærlighed" for  

-Du kan selvfølgelig også give det maling der er beregnet til udendørs brug, men det er jo lidt smag og behag hvad man er til.

Jeg oliere mine udendørs træ møbler ca.2 x om året, da det kommer lidt an på hvad bliver brugt mest, hvor udsat det står og hvad træsort det er. Jeg starter med en vask/let rengøring, der efter olie som passer til træet og formålet og det lader jeg suge ca. 15 - 30 min inden jeg tørre det af igen. Jeg lader det som regel stå i garagen til dagen efter, når jeg har behandlet noget med olie pga. tørring.
Dagen efter, sætter jeg det som regel ud på sin plads.

Gå efter de kendte producenter i stedet for de nye/lidt for billige. Synes at holder længere, giver et bedre resultat og er mere drøj i brug...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også