Kommentarer til projekt: Højde og hældning på skur i skel

Her samles kommentarer til projektet: Højde og hældning på skur i skel

Kommentarer vises både her og på projektet.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det skal oprettes som et spørgsmål i forum og ikke et projekt. Så får du svar.

Jeg forstår ikke, hvorfor du ikke kan holde dig under 2.5 m indtil 2.5 meter fra skel. Tagpap kræver 2.5% hældning, så du kan nå op på ~244 i skel. Og med 5 meter i skel på den ene side skal du jo blot ned i ~237 for at være inden for reglerne.

For med fliser i bunden er der næppe 400mm isolering i loftet. Så kan du jo stadig komme op på 210-215 cm højde indvendigt (isolering + ventilation (50mm) + plader og tagpap (15mm)).

Jeg er selv i gang med samme projekt, og jeg har tænkt mig at have skævt loft indvendigt. Det er trods alt et skur. Alternativet er kiler, men for mig er det vigtigere med højde (og nemhed i opsætning) end med æstetik. Det skal nok blive pænt alligevel.

Skal du lave rend eller punktfundament?
Hej HrT. Tak for svar.

Jeg vil ikke kunne holde mig til 2,5m i højden til BEGGE naboer, idet den ene nabo vil få hele hældningen, som ville gøre at skuret blev meget lavt hvis det skulle overholdes tænker jeg? så ville det højeste punkt på alle 5 meter være 2,5m.

Jeg kan godt forstå din tankegang med skævt loft, at man jo som sådan får mere plads, også hvis der skal opsættes lysarmatur/reoler osv. Jeg havde tanker om Skruefundament med supplerende støbte punktfundamenter. 
så havde jeg gået efter dispensation, men nok også selv lavet randfundament så der kan isoleres bedre og være i niveau uden risiko for regnvand ind 
Det bliver mere komplekst, men du kan lade taget hælde til begge sider. Så bliver taget en flad udgave af hjørnet af et ​valmet tag.

Du kan også lave det hele som et valmet tag og få ​hældning til alle sider. Så bliver taget næsten fladt, da der med 3 meter højest bliver 7,5 cm forskel.
Jeg har carport og skur på 10 x 6 m  Her er hældning fra begge ender og ind imod midten. Jeg kender ikke højde osv. men dete r også mere end 2,5 m fra skel. Dette er bare for at sige at man skal ikke stirre sig blind på hældning i en retning. 
Der har oprindeligt været ståltag med en tagrende i midten. Altså med fald fra begge sider. 
Det har jeg så lavet om til tagpaptag for ca. 20 år siden.  Der er så nu et " hul i taget " med ca. 40 cm i bredden,  nede i det hul er der lavet sider og bund så der en slag grøft som leder vandet ud til et tagnedløb. Denne " grøft " er så imellem 2 bjælker. På den måde tager den ikke noget i loft højde. 
Der er naturligvis brændt en strimmel tagpap ned i " grøften " og så er tagpap fra taget bukket ned langs sider bagefter. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis