Aftapning af vand, gasfyr.

Hej derude!

Jeg har fyldt for meget vand på gasfyret, hvordan får jeg reducere vandet?
Jeg har vedhæftet et billede for reference.
På forhånd tak! 🤗
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der hvor du fylder vand på - formoder de 2 ventiler ml. hvid slange, skru slange af på varmerør og luk forsigtigt op for hane, hold en spand e.l under, og luk når måler viser korrekt tryk. Eller - brug en udluftnings skrue på en radiator. Også her en spand e.l uder - vandet kan misfarve gulvtæpper mv.
Obs - det er kun få liter, svarende til det øgede membrantryk. Tjek anbefalet tryk ift. temperatur på kedel.  

 

Hvis det skal være helt rigtigt, må den hvide slange ikke være tilkoblet begge ender, når den ikke er i brug. ​

Søren O
Burde trykket ikke falde ved aftapning af ca 4 liter vand? Trykket er stadig det samme (2,5 bar) efter aftapning.
På forhånd tak. 🤗
Flying E skrev den 11-04-2024 19:57:09

Burde trykket ikke falde ved aftapning af ca 4 liter vand? Trykket er stadig det samme (2,5 bar) efter aftapning.
På forhånd tak. 🤗

 Dit manometer er gået i stykker, prøv at banke på det.

Annonce
Ja det fik også et par bank, men det viser stadig det samme. Det er bare underligt, når nålen viste den øgede mængde vand jeg kom på, men det gik også rigtig langsomt med at øge nålen, derfor jeg kom for meget vand på. Der var nærmest efterslæb i reaktionen på nålen.
Nu er det vel den ende af slangen, der kommer fra fyret som du tapper fra, dvs. at du har afmonteret slangen på vandværkssiden. Hvis det er omvendt så tapper du blot vand fra vandværket, og det giver ingen ændring på centralvarmesiden.
Jo, den er god nok. Tapper vandet fra systemet (venstre side) af slangen. Kunne ellers ha’ været en god fejl 40, men ikke denne gang. 😊 
Flying E skrev den 11-04-2024 21:45:24

Jo, den er god nok. Tapper vandet fra systemet (venstre side) af slangen. Kunne ellers ha’ været en god fejl 40, men ikke denne gang. 😊 

 det er det højre rør der skal tømmes

Du må kunne se på farven af vandet om det er vandværksvand eller radiatorvand. Radiatorvand er normalt noget beskidt.
Det er ikke let at følge din rørføring, men vandværksvandet skal have forbindelse med det store kobberrør til din sikkerhedsventil.

Søren O
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis