Fra Danfoss Link til Danfoss Icon

Jeg har et Danfoss Link system til at styre varmen i huset. Både radiatorere og gulvvarme. Men dette er nu udgået, for et par år siden.

Men... jeg ved ikke hvad der er galt, men mit Danfaoss link har "brændt" 3 rumtermostater af de sidste 2 år. Så nu har jeg ikke flere, og de er ikke til at få fat i, medmindre man vil betale en mindre formue for dem på det sorte marked.

Jeg har derfor overvejet at skifte mit Danfoss Link ud med Danfoss Icon, eller Icon 2.

Mit spørgsmål er bare... hvor meget skal jeg skifte, og hvor meget er kompetibelt med Icon?

Min styre enhed skal selvfølgelig skiftes, og rumtermostaterne, nok også radiatortermostaterne, men hvad med styreenheden til gulvvarmen?
Det er en Danfoss Link HC med 10 udgange

Mvh.
Mikkel
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder mærkeligt at 3 rumfølere er brændt af på to år.

Når man har den type problemer, bør man undersøge om problemet ikke er noget andet, fx modtageren. Man kan også undersøge hvad problemet er i rumfølerne, er det fx en dårlig batteriklemme.

Jeg kan forstå at de kan lave problemer, hvis de løber tør for batteri, så man bør nok ​skifte batterier med faste mellemrum.

Kan du beskrive problemet med rumfølerne?
HejGodeVen.
Problemet er desværre kendt for netop disse rummålere. Mem problemet er:
Batteristaus er lav, batterierne skiftes, og så viser måleren at der er 0,0 grader, uanset hvor varmt der er. Dette har alle tre følere gjort efter batteriskift - også selvom de ligger med strøm på i flere dage.
Som sagt er det desværre et kendt problem for disserummålere.
Er det samme problem, hvis du skifter batterier med faste mellemrum, så batteristatus aldrig bliver lav?
Det kan jeg af gode grunde ikke svare på nu, hvor de er brændt af :-)

Jeg købte dem for 5 år siden, og så har jeg haft den som reserver, tænkte de ville holde lidt længere end de gjorde - derfor er jeg nødsaget til at finde en løsning, og tanken var at skifte til Danfoss Icon, men skulle være helt sikker på, hvad der skal skiftes i mit setup.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis