Epoxy maling

Jeg fik lagt et isoleret flyde betongulv i slut december. I min garage.

Jeg vil gerne have malet med epoxy maling. Havde besøg af maler idag. Han havde sådan en han lagde på gulvet for at tjekke fugtighed. Den sagde at gulvet stadig er for fugtigt. Kan det virkelig passe. Efter så lang tid? Der har ikke været varme på. Kun de sidste 14 dage

Mvh

Charlotte 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan prøve at sætte et stykke plast, eks ½ x ½ meter  tape rundt i kanterne, fast på gulvet, kommer der dug / kondens på undersiden af plasten, er gulvet stadig fugtigt.

Men tænker da det er rigtigt det maleren har målt..

Vi prøver igen, i morgen --
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Har prøvet det med plast med tape rundt. Det viste ingen fugt. Har nu lige læst at man kan fylde en spand med vand. Hvis den viser fugt under. Ja så er det stadig for fugtigt. Så det skal da afprøves 😊
Hvis der er varme på i rummet vil testen med plastik ikke nødvendigvis vise tegn på fugt.

Jeg ville stole på malerens måleapparat og have lidt tålmodighed ift at vente på varmere vejr og sørge for ordentlig ventilation i mellemtiden.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Der var ikke varme på da jeg lavede testen med plastik. Han har været her to gange og lave test. Første gang var der tørt længst inde, viste apparatet. men stadig fugtigt længst ude. Idag viste testen fugt over det hele. Derfor jeg er en smule mistroisk 😊
Du bør vente et halvt år inden du maler med en helt lukkende maling. Det tager lang tid inden gulvet stopper med at afgive vand. Selvom det ikke er nok til at gøre plastik vådt i løbet af en uge, er det ikke det samme som at fugtigheden er stor nok til at skabe problemer i løbet af nogle måneder under lukket maling.

Her står der et halvt år ved oliemaling, det vil være det samme med epoxy.
https://www.maling.nu/betonmaling.aspx

Da jeg i sin tid fik bygget hus med vandskurende vægge blev jeg anbefalet at vente et år, inden jeg malede udvendigt.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også