Opbevaring af værktøj i uisoleret skur

Hej,
Jeg har et lille uisoleret redskabsskur som jeg ønsker at kunne opbevare el værktøj i. skuret er fra 2000, i god stand og består blot af noget vægbeklædning på nogle stolper. Der er hul i bunden, formodentligt både for at holde træet væk fra regnvand men også for at ventilere. Gulvet er fliser. Taget er tagsten med en hældning, så den ene side er ca 160cm og den anden er omkring 3m høj.

Jeg har overvejet at lave en isoleret kasse/kiste med hjul, inddrage et hjørne af skuret og isolere dette eller isolere hele skuret på en gang. Jeg har dog ingen ide om hvor stor en operation det vil kræve og om det kan betale sig.
Er der nogen der har gjort lignende, som kan fortælle mig lidt om hvad jeg skal forvente? Hvor meget isolering? Hvad kan jeg lukke hullet i bunden af skuret med? Hvordan isolerer jeg tagstenene?
Hvad kan man bruge som varmekilde? Hvor meget ventilation skal der være?

Jeg er ikke hjemme lige nu og har derfor ikke mulighed for at vedlægge billeder eller præcise mål
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal passe på at din isolering ikke gør ​skuret til en fugtfælde. Hvis gulvet er fliser, er det bedst at have udluftning som dit skur allerede har. Hvis du vil isolere bør du få støbt gulv eller tilsvarende, så der ikke trænger fugt op.

Har du problemer med at ting ruster i dit skur?
Det er ikke noget problem at opbevare dit elværktøj i det skur du har nu. Der hvor du vil opleve problemer er med skærende værktøj, så som høvle og stemmejerne, de vil ruste over tid, men du kan formindske problemet ved at smøre dem ind i et tyndt lag olie.
Jeg har et lignende skur, hvor jeg opbevare elværktøj og andet, har aldrig oplevet problemer med rust eller fugtproblemer.
Væggene er isoleret med 75 mm, der er vindpap yderst, taget er plast, men jeg har sat troldtekt plader op, og ingen isolering, så er der en stribe hvor jeg har sat termo plastplader for at få lys ind.
Gulvet er oprindelig havefliser, men jeg har lagt et gulv af vandfaste spånplader oven på fliserne, har brugt lægter som strøer så der er ca 50 mm luft mellem fliser og spånplader, der er kraftig plast oven på fliserne.
Jeg har ingen udluftning, udover hvad der måtte være at utætheder, har ingen varme på.
skuret har været sådan i over 15 år, så det er langtidstestet..

Ja der blev så ikke lige ryddet op da der skulle tages et billede  
(kan se kabelgennemføringe i lampen trænger til et eftersyn)

Vi prøver igen, i morgen --
Beklager den lange svartid, ​mails om notifikationer var røget i spam filteret.

GodeVen: Ja, jeg har problemer med at ​justeringsskruerne på min dyksav ruster. Den fik jeg i september.

Derudover ønsker jeg at ​købe ​mere el værktøj, men ikke med risiko for at det ruster :)

Hvis jeg ønsker at isolere skuret ​- eller en del af det - ​til opvarmning og bedre ​forhold til opbevaring af el værktøj og batterier, hvordan ville jeg skulle bære mig ad med det?

Mål på skur: 190cm x 250cm
Højde lavest: 150cm
Højde højest: 240cm

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis