Mangler og ændringer i BBR oplysninger i forbindelse med renovering.

 Jeg har tilbage i 2009 købt et hus i Aalborg kommune, med en tilhørende grund på 1.100 m2. 

 

På den grund fulgte der 4 tilbygninger med, som alle er bygget på et betonfundament og formentlig bygget i forbindelse med huset.  (vedhæftet oversigt)

 

  • Garage 48 m2
  • Skur 24 m2
  • Skur 38 m2
  • Overdækket terrasse tilkoblet     huset 18 m2 (Selve terrassen er hævet 50 cm over jordhøjden)

 

I forbindelse med planlagte ændringer i de tilbygninger, har jeg set på mine BBR oplysninger og her står både Carport og Udhus til 0 m2 så derfor ingen andre oplysninger end boligstørrelse på mit 97 m2 hus som er i tre etager, derfor 220 m2 i alt. 

 

Det gør mig lidt bekymret, nu når jeg planlægger at:

 

  • Bygge ny - Garage 48 m2
  • Fjerne - Skur 24 m2  
  • Bygge anneks i stedet for - Skur 38 m2  
  • Skifte den overdækket del af terrasse tilkoblet huset 18 m2

 

Ud fra min begrænset research kan jeg se at man ikke skal søge byggetilladelse for bygninger under 50 m2. 

Så derfor tænkte jeg: Bygge ny garage og søge byggetilladelser til Anneks + terrassen. 

 

Så mine spørgsmål er:

 

  • Hvordan skal jeg forholde mig     til at de tilbygninger
    • Skal jeg søge ændringer i BBR
    •  Skal jeg søge byggetilladelser for de tilbygninger? 
    • Kan jeg bygge nyt i samme størrelse og placering som de gl. tilbygninger, uden at søge  byggetilladelse

 

Håber det giver mening, og alt hjælp er værdsat.

 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ved ikke med det andet, men man skal anmelde byggeri under 50 m2 til kommunen, der skal sendes tegninger med, af selve bygningen og dens placering på grunden.
Så har kommunen vist 14 dage til at komme med indsigelser, og så kan man ellers gå igang.
Sådan var det i 2005 da jeg byggede en 49,7m2 carport.. og ja så kostede det jo lige et gebyr, at anmelde byggeriet.

Vi prøver igen, i morgen --
Du skal søge byggetilladelse, hvis det samlede areal for sekundærbebyggelse ​overstiger 50 m², herunder carporte, skure, udhuse, mv.

Hvis der ikke ​ved opførselstidspunkt er bygninger har været krav om ​byggetilladelse, ​burde der ikke ske noget ved at renovere bygningerne - problemet kommer med det nye anneks du vil bygge. Dér skal du søge om byggetilladelse fordi m² overstiger 50...

Vi skal ikke hjemad, vi skal fremad

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis