Vand under gulv.....

Hey. Vi har fået vand i isoleringen under gulvet i vores annex ved sommerhuset. (Marielyst). Hvad fand.... kan man gøre, det kommer jo ind igen, næste gang det regner "lidt". Det kommer ind gennem soklen fordi vi ligger under havesoverflade og det skal pumpes væk, løftes op i havet! Men med de klima vi har i dag, så er der ikke kapacitet til, at sænke grundvandet i sommerhus området.
Udover at fylde hulrummet under gulvet med beton, hvad har I så af forslag. Omfangsdræn er ikke en løsning. Vores grund er drænet, men når vandspejlet i drænbrønden står over, hvor vores drænledning kommer ind, så får vi ikke vandet væk.

Jeg håber I ka´ hjælpe
Go´ dag, mvh 9els
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det eneste du kan gøre er at hæve huset
En mur/stengærde af et par skifter med fundablokke eller lignende vil gøre tricket, men der skal jo så pumpes væk, og afløb på indersiden af volden skal sikres mod opstigende vand.

Elektronikteknikeren
det er nu ikke så svært at hæve et træhus , har selv flyttet et par stykker af slagsen
Problemet med den mængde vand vi ser på billedet, er at det jo også løber i gulvkonstruktionen i selve sommerhuset.

Så jeg tænker at der skal findes en løsning der holder vandet ude fra grunden.

Elektronikteknikeren
Annonce
Hey Gregersen. Der har du sgu en sag! Problemet er sommerhusområdet på Marielyst ligge under haves overflade. Så der er ikke noget vand i området, der selv kan løbe væk. Alt vand skal løftes op i havet...!! Det sker så med pumper, men grundet de store nedbørsmængder vi nu bliver ramt af, så er der ikke kapacitet til denne øvelse. Så der står leve blankt vand på grunde, det er et vilkår. Så jeg skal finde en metode, til at holde det ude fra bygningerne.......
Jeg havde kommunen ude i fredag og kikke på "mit" vand. De forsikrede mig om, de pumpede med alt, hvad de havde, men de havde ikke pumper nok.

Mvh 9els
Nej det står rimelig grelt til.
Det er derfor jeg mener at der skal bygges et mindre dige om grunden. Du skal jo ikke pumpe i havet, men blot over diget, for at holde vandet nede hos dig.

Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis