Gode råd om Udluftningsrist

Hej 
Har denne terrasse mur med 3 Udluftningsriste ind til et loft .
Har vandskuret muren men er i tvivl om hvad jeg kan gøre med disse Udluftningsriste for at gøre muren lidt pænere da det jo er nogle gamle riste ( se billeder ) 
Har fået lavet terrassen i Jatoba træ og har noget træ tilbage, så har måske en ide om man kan skære tynde stykker træ og sætte dem tæt sammen som en rist foran den gamle rist og hvad skal man sætte dem fast med? ( ca 3-4 cm fra rist ud til muren ) 
Håber i har nogle ideer eller råd .

Vh Lasse  
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En rist foran risten vil sandsynligvis begrænse luftgennemgangen, men om det har nogen praktisk betydning, kan jeg ikke lige gennemskue. Afhænger jo helt af husets behov for ventilationen.
Men kan du lave en løsning, som du er visuelt tilfreds med, så kan der jo fjernes nogle af pindene i de gamle riste, eller i hvert fald rense dem godt.
Tror jeg ville lime dem fast, blot i et par punkter, så kan de skæres fri med et tyndt knivsblad, hvis der blev det behov.
De er næppe særlig udsat for mekanisk påvirkning, så der skal ikke meget til at holde dem på plads.
Det skal hedde montage lim. Det er kommet nogle multilim frem som holder ret godt. 
Den kan hedde Dana montagelim 292 eller No nail. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Okay
Har søgt lidt rundt og tror jeg prøver Dana Lim montagelim combi flex 524 grå da muren også er grå :) 
Tak for hjælpen . 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis