Reparation af en afskallet beton væg

Hej
Jeg har en skade på yderside af en beton væg(ca. 2x1,5m), som skaller af med en dybde op til 8 cm. Er der nogen, der kan fortælle mig om hvilken produkt, der er velegnede til reparation af væggen og hvordan arbejdet udføres. Tusind tak.

Venlig hilsen
Trung 
Hej Jeg har en skade på yderside af en beton... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Du skal fjerne alt løst beton med evt. En hammer og en stålbørste. ( Den nye puds skal binde fast på nået bæredygtigt.) 

At begynde bare at støbe med støbemix går ikke.

Herefter er der 2 metoder.

Metode 1:
A) Herefter vandes området fugtigt, men ikke vådt.
B)Der udkastes en blanding af muregrus 0-4 og cement blandingsforhold 1:300 (1 del cement og 3 dele grus) konsistensen skal være som vælling.
Udkastet skal være heldækkende og i et tyndt lag.
C) Når udkastet er tørt vandes området fugtigt, men ikke vådt.
D) Herefter udsættes en blanding af jordfugtig beton af muregrus 0-4 og cement blandingsforhold 1:300 (1 del cement og 3 dele grus) konsistensen skal være som så betonen lige kan klemmes sammen med hånden.
E) Den jordfugtige beton udsættes i en tykkelse på maks 20 mm og skraves let i overfladen så overfladen er grov. Vent til dagen efter.
F) Når pudsen er tør vandes området fugtigt, men ikke vådt.
G) Sidste lag jordfugtig beton udsættes og afrettes med et høvlet forskallingsbræt og pudses pænt til alle kanter. Der anvendes en fugtig svamp mod og på eksist puds for at fjerne overskydende rester.

Metode 2:
A) Herefter vandes området fugtigt, men ikke vådt.
B) Der påsmøres fliselim med pensel. (Evt. Combi fix eller anden fliselim som er beregnet til udendørs brug.) Flise limen påsmøres lidt af gangen sammen med udsætningen af den jordfugtige beton. Så det udføres "vådt i vådt" så ingen af delene ikke når at tørre.
C) jordfugtig beton blandes og udsættes som metode 1. Dog med en lagtykkelse op til 40 mm.


Der kan evt. Til slut glittes i overfladen med mureskeens flade overflade, så den får den glatte effekt som det eksist. har. 

Med venlig hilsen
Martin Hjordrup Hansen.

Bygningskonstruktør / projekterings,- IKT- og Procesleder. Bygningsdesign.

Ingeniørfirmaet 
FJERRING A/S
Slagelse.
Hej Martin H
Mange tak for dit detaljerede svar. Jeg er helt grøn på området, skal nok vende tilbage til dig med flere spørgsmål.
Venlig hilsen
Trung Thanh Trinh 

Hej Gregersen
Tak for svaret.
Hej Martin
Jeg kan godt tænke mig at bruge metode 2. Der er noget jeg gerne vil høre dine meninger om.
Kan man bruge Finbeton C32/40, 20kg, som har 6 mm kornstørrelse fra Biltema i stedet for at blande selv? Er der ulemper ved det?
Skal man have et pudslag til sidst?
Venlig hilsen
Trung 

Hej Gregersen
Tak for svaret.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også