Fuldspartling problemer

Hej alle sammen :-)


Jeg er i gang med at gøre min debut i gør det selv branchen, og har udset mig at skulle modernisere nogle værelser i et hus fra 70'erne, hvor jeg til en start ønsker at fjerne savsmuldstapet, fuldspartle væggene og afslutte med glasfilt. Jeg har nu fjernet savsmuldstapet fra alle vægge i ét værelse, og er stødt på et problem over det ene vindue. Jeg har fjernet hvad jeg kalder en "gardinskjuler", hvilket blottede en bjælke, som er fuldstændigt plan med væggen. 

Under vinduet er der en radiator, og på en af de tilstødende vægge er der i hjørnet et indbygget skab, hvis hængsel er cirka 5mm fra væggen der er fjernet savsmuldstapet fra.

Mit dilemma er, at jeg jo forventeligt ikke kan spartle direkte ovenpå denne bjælke for at få det glatte og plan finish. Min første tanke var derfor at sætte enten gips eller fermacell op på hele væggen, men dette vil være udfordret af både det indbyggede skab samt radiatoren.

Er der nogen som har nogle gode ideer eller råd? ​

På ​forhånd tak! :-)

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
læg en fugebagstop ind over vinduet , og læg en mørtelfuge i , så spartler du bare over det hele bagefter
kan sagtens holde når der kommer filt på ​
Velkommen på lds. 
Jeg ser 2 muligheder. 
1. Sætte en strimmel fermacel hele veje på den væg så bjælken er dækket af det, og lad så den væg have sådan en lille kant.
2. Gøre som du selv beskriver, men så bliver du nødt til at pille skabet ned, og sætte det op igen de 12 mm længere ude ( hvis det er muligt) 
Du skal lave nye vindues inddækninger, og radiator skal pilles ned og sættes op igen det lille stykke længere ude. ( hvis det er muligt )
Jeg ville nok gå med løsning 1 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Enig med bredker, måske kan du armere overgangene lidt ekstra ved sætte armeringstape over dem når du spartler. Men der kommer lidt an på hvor tykt laget skal være.

Om ikke andet kan du forsøge først og hvis ikke det går kan du skifte til løsning 1 som ev elmand beskriver
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også