Flerpolet stik til stikdåse?

Hej kloge mennesker

I mit køkkenskab har jeg et flerpolet stik, hvortil jeg gerne vil tilslutte både ovn og quooker.
Kan jeg blot montere stikproppen på en stikdåse med jord(schucko) og så sætte både ovn og quokker til?

Mvh Jens
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Man kan godt montere begge dele i den stikprop du viser. Sørg for at begge yderkapper på kabler kommer i klemme under aflastning. 
De blå sammen i klemme mærket N De gul/grønne sammen i den midterste klemme, og så de 1 brun fra hver kabel i hver sin klemme af de 3 klemmer som er tilbage. 
men ellers kan du få elektriker til at montere 3 shuko stikkontakter i stedet for den stikontakt der er nu. Så er det nemmere i fremtiden at koble cooker, ovn og evt. opvasker fra/til

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ja det kraftstik er outdated - tidligere var det brugt til hvidevarer vaskemaskiner tørretumbler men de moderne ting kører på 230V - 3 stikkontakter på hver sin fase -så der kan afbrydes/slukkes individuelt.

 

Du kan købe en Quooker energifordeler som du kan tilslutte både ovn og Quooker til samtidig.

Du har tre faser i dit kraftstik men de to andre er højst sandsynligt i brug til kogepladen? 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis