Klemrække

Hvad hedder en "klemrække" med forbindelse imellem? (Jeg skal montere en del temperatur følere og vil ikke samle plus og minus og data med kronemuffer, det bliver noget rod hvis man skal skifte en føler)

Mvh.
Mikkel
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De går under navnet "rækkeklemmer" (engelsk terminal blocks) og findes i et utal af udgaver til en hver opgave.
Et navn som Weidmûller kunne være et sted at starte søgningen.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Der er en type som sættes på DIN skinne, og her laver man ofte 3 rækker hvis vi taler om mange sensorer. Så har man en række for plus, en for minus hvor begge rækker så er forbundne på den ene side med en laske som hører til.
Den sidste række kommer så ind med signal / data og er naturligvis ikke forbundne. Denne type findes hos el-grossisten, Greenline, el/vvs og andre steder typisk under tavlemateriel.
Så er der en type som man bruger på printplader. Så kommer er plus og minus klemmer forbundne via printbane og signal kører ind på pladen i hver sin bane. De kaldes printklemmer og kan bl.a. findes hos Conrad elektronik og RS- online
Hvad du konkret kan bruge kommer meget an på hvilken dåse du vil gemme det i. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
De hedder da kronemuffer .............

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Karl smart: Prøv lige at læse trådstarters meget fornuftige oplæg.
vil ikke samle plus og minus og data med kronemuffer, det bliver noget rod hvis man skal skifte en føler

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Karl smart.
Hvordan vil du samle feks 20 plus ledere og 20 minus ledere i en række kronemuffer?
Kronemuffer kan ikke "luses" så flere klemmer er den samme. feks minus. Og de kan heller ikke opmærkes.  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Annonce
Tak for alle svar, jeg har dog det problem at alle henviser til er min. 1.5 kvadrat. Det kan godt ske at jeg må lave det på en printplade. Det ville dog være meget lettere med noget på en DIN skinne f.eks

Karl ​Multi Smart, jeg overser liige din kommentar

Kan wago muffer (eller tilsvarende fra andre mærker) iikke gøre det? Der kan du tage ledere ud enkeltvis. Smadder gode til at samle en masse parallelt forbundne spots til LED driver eksempelvis.

Der kan også fås med hodler til DIN skinne og minimum kvdrat er vist 0,5mm2

https://www.youtube.com/watch?v=n8gLG6c-iKc&source_ve_path=MjM4NTE&feature=emb_title

Love er minimumsiveauet
Ved ikke hvilke klemmer du mener der bli er henvist til hvor det skal være mi. 1,5 mm2, der bliver nævnt weidmueller klemmer så går fra 0,14- 2,5 mm2 wago klemmerne går fra 0,14 til 4 mm2..... 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis