Forankringsgrunder til belægningssten

Jeg har spekuleret over om nogen måske kan sige hvad forskellen er på klar forankringsgrunder og flise imprægnering....
Jeg har et større areal, som jeg skal have renset af og efterfølgende imprægneret for at det er lettere at holde fremover.
Alle (positive ) input er velkomne 🙏
Mvh Thomas 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
der er stor forskel , inprenering er vand og smudsafvisende
forankringsgrunder er en slags lim
Tak for svar Bredker👍
Som jeg læser det er forankringsgrunder vandbaseret, akryl baseret grunder til sugende underlag forud for maling m.v. Ikke at det er en lim, men at den binder overfladen...
 Så man har et godt underlag der ikke suger ujævnt. Jeg må hellere forbi en hjem og vix og læse datablade for at tjekke indholdsstoffer. Det var blot en tanke om man kunne binde overfladen så den ikke er så modtagelig for snavs og alger😊
så brug den inprenering der er lavet til det
køb evt en lidt dyere der er bedre , den fra hjem og fusk er ret tynd , så der skal bruges mere
Prøv på et lille område, og lad os høre, hvordan det går  

Murphy´s Lov: Alt der kan gå galt, vil gå galt, på det værst tænkelige tidspunkt.
Finagle´s Lov: Murphy was a F*cking optimist!!
Vandglas kunne også være en mulighed, der findes 3 forskellige typer, ved ikke hvad forskellen er, men priserne er meget forskellige. se billede..
(jeg har af uransagelige årsager 5 liter Natriumsilikatopløsning vandglas fra Borup stående, måske jeg skule prøve det som imprægnering til mine fliser)


Samme firma har også fliseimprænering, 5 liter konsentreret, som rækker til 150 m2  til 375 kr synes da ikke det lyder dyrt. Kan måske findes billigere, her Fra silvan LINK



Her de de 3 forskellige typer vandglas.

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også