Terrazzo gulv.

Hej Lav-det-selv folkens.

Jeg står og skal vandsikre mit badeværelse gulv. Og står lige og skal vurdere om det kan betale sig. Og hvad prisen ca. kan estimeres til?

Først for fremmest lyder opgaven nok først på:
Fjernelse af eks. terrazzo.
Støbning af nyt guiv
Vadrumssikring af gulv
Lagning af nye fliser pá gulv med sokkel flise

Badeværelsets størelse er ca. 8 kvm.

Rør projekt og vvs er selvfølgeligt oven i. Når vi lige finder ud af hvad der skal ske der efter alt er banket ned.

Har et par billeder af badeværelset. Håber i kan hjælpe.

Mvh Roger

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej  Roger EI
hvorfor fjerne terrazzo gulv  ??
dde gamle terrazzo gulve har jo en fordybning på ca. 5 cm......så gi det en gang betonbinder og støb ovenpå, kom en tynd trådnet i og er klar til fliser når der er lukket med gummimenbran (som sidegevinst kan du lave gulvvarme samtidig)
håber mit indput kan bruges...du er velkommen til at kontakte mig.

Bh.....dan-49.      42315739 
dan-49 skrev den 02-04-2024 17:24:53

hej  Roger EI
hvorfor fjerne terrazzo gulv  ??
dde gamle terrazzo gulve har jo en fordybning på ca. 5 cm......så gi det en gang betonbinder og støb ovenpå, kom en tynd trådnet i og er klar til fliser når der er lukket med gummimenbran (som sidegevinst kan du lave gulvvarme samtidig)
håber mit indput kan bruges...du er velkommen til at kontakte mig.

Bh.....dan-49.      42315739 

Du kan ikke lovligt forhøje afløbet så hvordan er det helt præcist du vil gennemføre det forslag??

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

dan-49 skrev den 02-04-2024 17:24:53

hej  Roger EI
hvorfor fjerne terrazzo gulv  ??
dde gamle terrazzo gulve har jo en fordybning på ca. 5 cm......så gi det en gang betonbinder og støb ovenpå, kom en tynd trådnet i og er klar til fliser når der er lukket med gummimenbran (som sidegevinst kan du lave gulvvarme samtidig)
håber mit indput kan bruges...du er velkommen til at kontakte mig.

Bh.....dan-49.      42315739 

Grundet. At det er gammelt og fordi vores forening anbefaler at det skal skiftes ud i løbet de kommende år. Da det ikke er vandsikre. Og kan skade bygningen hvis uheldet skulle ske. Selvom det er imod vores egen vilje.


Med dit forslag vil vores gulv også blive hævet og tænker også der skal tages højde for nogle rør såsom afløb osv.

Tak for tilbagemelding.  

Er bare nysgerrige om vi snakker 30.000 eller 50.000 for sådan et stykke arbejde. Inkl moms.

Bh RogerEl
BOFH skrev den 02-04-2024 17:28:08

dan-49 skrev den 02-04-2024 17:24:53

hej  Roger EI
hvorfor fjerne terrazzo gulv  ??
dde gamle terrazzo gulve har jo en fordybning på ca. 5 cm......så gi det en gang betonbinder og støb ovenpå, kom en tynd trådnet i og er klar til fliser når der er lukket med gummimenbran (som sidegevinst kan du lave gulvvarme samtidig)
håber mit indput kan bruges...du er velkommen til at kontakte mig.

Bh.....dan-49.      42315739 

Du kan ikke lovligt forhøje afløbet så hvordan er det helt præcist du vil gennemføre det forslag??

/BOFH 

Tak for spekulationerne for lov og regler. Da det også er en vigtig faktor i forløbet af sådan er projekt. 


Er i første omgang interesseret i omfanget af murens arbejdet til at starte med. Og prisen for sådan et forløb. 


På forhånd tak.

Bh RogerEl
hej Rover EL
beklager den sene reaktion; men jeg er midt i kræftforløb så har ikke altid `tid`
jeg tænker det var en mulighed og finde ud af om hvad der kræves af gennemgang i gulv......tænker det måske
var i orden af bore ekst. afløb ud med et hul der er lidt større end eskt.
men som tidlige skrevet er du velkommen til at kontakte mig på ltf.
håber du kan bruge oenstående.

Bh.....dan-49     42315739

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis