Honda blinker hurtigt efter udskiftning af blinklys

Hej LDS,
Brormand udskiftede de bagerste blinklys med noget fra thansen på sin Honda cb500 fra 99. Det er ikke LED men en lille gløde-pære. Nu blinker maskinen for hurtigt. 
Jeg har efterfølgende skiftet de forreste blinklys også til samme model fra Thansen. 
Jeg har læst mig frem til at jeg skal købe en modstand og sætte i parallel med hver pære. De gamle blinklys har en modstand på 1 ohm (Dette kan jeg ikke helt få til at stemme da det jo vil give en strøm på 12 ampere og 144 watt ved 12 volt.)
De nye pære måler 2,5 ohm. 
Hvor mange ohm skal parallel-modstanden være på for at jeg undgår fejl-blink (hurtigt blink) og hvordan mon det system er skruet sammen mht. de modstande jeg måler?

Gaffatape, WD40 og en stor hammer!

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det ikke er LED, så har brormand købt lys med for små pærer.
På en bil er blinklys for og bag 21 W.
Jeg kender ikke effekten på motorcykler, men gætter på nogenlunde det samme.

Din modstandsmåling kan du smide væk. Glødepærer er voldsomt ulineære, og modstanden når de er kolde er langt lavere end når de lyser (5...10 gange).

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis