Træterasse oven på tag af "gummi"

Jeg har sådan et gummitag på min garage i kælderniveau.
Det er møjgrimt og ikke til at rengøre.

Jeg tænker at lægge en træterrasse i noget hårdttræ oven over.
Noget trykimprægneret den ene veje som strøer oven på gummitaget og så terrassebrædder den anden vej som terrasse.

Men jeg har et lille problem, som er at jeg senere måske vil udvide den langs hus og hvis den skal være i samme høje og døre skal kunne åbne, så må denne "garage terrasse" ikke være højere end 4 cm.

Selve fastgørelsen kan ikke lade sig gøre i taget.
Så det skal være en stor "plade" på ca 3x5 meter som fastgøres i siderne.

Jeg tænker her på terrassebrædder på 22 mm og underliggende trykimp. brædder eller andte på max 19mm
kan detr lade sig gøre?
Bør jeg lægge en dug nederst som kan tage vandet og lede det ud for enden, selvom gummitag jo er tæt i sifg selv?





6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad med at ligge træfliser, eks som de her i teak, de er kun 2,6 cm i højden. LINK


Vi prøver igen, i morgen --
Jeg har haft noget tilsvarende. En træterrasse oven på et tagpaptag. Terrassebrædderne blev skruet på lægter, der så lå på nogle 10 x 10 cm klodser (1 cm tykke) af gummi/pvcgranulat. På en måde kunne vandet løbe væk. Men dine 4 cm er ikke meget at gøre godt med.
Jeg ved ikke hvor solidt dit gummitag er, men hvis det kan holde, vil det være en idé at se på træfliser bestående af små stave på en pvc-ramme.
https://www.harald-nyborg.dk/traeflise-30-x-30-cm-10-pak

Jeg havde overvejet træfliser.
Kan godt være det skal være det.
Men de skal vel også ligge på noget for at vand kan løbe væk?

Men kom i tanke om et andet problem... vandets retning på nuværende tag er fra husmur mod blomsterkummer.
Planen var at brædder skulle ligge samme vej.
Strøer skal så ligge på tværs og vil jo spærre for vandet.
Så uanset er jeg næsten nødt til at lægge brædder på den lange led, så strøer ligger i vandretning.

Men så vil brædder ligge omvendt af evt. udvidelse langs hus.
Suk..ikke nemt :-)
De træfliser jeg linkede til, har plast underlag, og de vil på ingen måde forhindre vandet i at løbe.
Og hvis det har fungeret hidtil, med vandafledningen på taget, vil det ikke ændre noget med træfliser med plast underlag...


Vi prøver igen, i morgen --
ahh.. ja man skal klikke alle billeder frem :-)

Tja.. er jo nemt.
Løber dog alligevel op i 6000kr.


Tak jeg overvejer lige hvad jeg gør.
Vælger du Harald Nyborg modellen, så er prisen under 3.000,-
Tror det bliver svært at lave billigere, - så er det om man kan lide løsningen og om underlaget er egnet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis