Fundament til skur

Hej
Jeg har søgt lidt herinde og ladet mig inspirere. Dog er jeg stadig i tvivl. Ønskescenariet er et isoleret skur på på 3,5 x 3,5 m. Tagpap og træbeklædning. Men går gerne på kompromis, da jeg ikke ønsker at budgettet løber løbsk. Fandt ud af at betondæk blev for dyrt og omstændigt.

Planen er at grave stolpebeton ben ned og lave en træramme ovenpå. 
Da terrænet er ujævnt er tanken at lukke af med eternitplader som sokkel for at skjule stolpefødder og lukke af. Fliserne skal flugte træramme.

Giver min plan mening ud fra tegningerne? 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tænker ikke at du skal gå i gang med isolering og dampspærre osv, hvis ikke du laver et støbt fundament og gulv. Tænker det er bedre at sætte en rist i væggen oppe under evt udhæng, så der er naturlig ventilation. Ved godt det er nemt at sige hvis man selv har pengene.. men kan næsten allerede fornemme at du faktisk ønsker et rigtig lækkert skur, men forsøger at “skyde genvej” fordi at det rent faktisk koster ret mange penge.. mit råd er at vente.. glæden over at have sparet penge forsvinder meget hurtigere end glæden af få det som du rent faktisk ønsker.

Få evt et tilbud på at få støbt et isoleret fundament og gulv. Og så gå og hyg dig med selv at bygge resten hvis du bedre kan overskue det.. husk at få lavet strøm derud👍🏻

Og til sidst.. hvis der er plads, så lav det større.. et skur er altid for lille😂👍🏻😊
Tak for meldingen. Super lækkert. 

Du har stort set ret. Jeg forsøger også at ramme det reelle behov og ikke ende med det for dyrt skur I forhold til behovet (haveredskaber plæneklipper mv.). 

Jeg dropper dampspærre mv. Men giver det stadig mening at isolere sider og top med 100 mm isolering når jeg bare har fliser i bunden? 

God ide med vent. Rist i toppen. 

Ja, størrelsen er blevet revideret flere gange 🤣. Men i forhold til stolpesko, er der en tommelfinger regel i forhold til afstand? er det fint med 4 eller skal der 8 til denne størrelse?
Tænker at jeg ville lave med 8 stk.. 100mm isolering vil være rigtig godt i vægge samt loft. Det vil klart gøre noget. Nu ved jeg ikke hvordan det ligger i forhold til læ/vind osv. bare vær obs på stor nok hældning på taget, samt plads til naturlig ventilation mellem isolering og tag. Hvis ikke det er tæt på skel, så tænk også på at bygge op i en god højde.. er altis rart med hylder langt oppe til noget af det man bruger mindst.. rester af brædder og andre byggematerialer fra andre projekter.

Nu aner jeg ikke hvor i livet du er, men det er også mega fedt med er “luxus skur” på 20-25kvm med støbt gulv, ok isolering et vindue og strøm osv osv, til den dag hvor teenagerne gerne vil have 5 gutter eller veninder til druk fest osv. så er det fedt at kunne sætte en olie ratiator/varmeblæser eller lignende op derude. I er fri for st få raseret huset, og ungerne er fri for irriterende voksne😂👍🏻

Siger det bare for at sætte gang i alle overvejelser.. det kan være givet godt ud i det lange løb at vente og få det lækre. 
Du har alt for langt mellem dine stolpesko. Lav ikke mere end 1,5 m mellem punkterne. Det du sparer i stolpesko og beton kommer du til at bruge i træ til bundremmen i stedet.

Trærammen skal hæves i forhold til fliserne for at holde. Ellers rådner det. Mellemrummet lukkes med eternit som graves ned i jorden, og skrues på bundremmen.

Selvbygger med stort S. 
Byggemandbobber skrev den 31-03-2024 19:42:39

Tænker at jeg ville lave med 8 stk.. 100mm isolering vil være rigtig godt i vægge samt loft. Det vil klart gøre noget. Nu ved jeg ikke hvordan det ligger i forhold til læ/vind osv. bare vær obs på stor nok hældning på taget, samt plads til naturlig ventilation mellem isolering og tag. Hvis ikke det er tæt på skel, så tænk også på at bygge op i en god højde.. er altis rart med hylder langt oppe til noget af det man bruger mindst.. rester af brædder og andre byggematerialer fra andre projekter.

Nu aner jeg ikke hvor i livet du er, men det er også mega fedt med er “luxus skur” på 20-25kvm med støbt gulv, ok isolering et vindue og strøm osv osv, til den dag hvor teenagerne gerne vil have 5 gutter eller veninder til druk fest osv. så er det fedt at kunne sætte en olie ratiator/varmeblæser eller lignende op derude. I er fri for st få raseret huset, og ungerne er fri for irriterende voksne😂👍🏻

Siger det bare for at sætte gang i alle overvejelser.. det kan være givet godt ud i det lange løb at vente og få det lækre. 

 

Rigtig gode overvejelser, og synes vi har været paletten igennem 😅. Det ender nok med en ganske alm. Pænt Skur bygget op i træ til opbevaring og små projekter i læ. Med en dør samt et vindue.. Ensidet taghældning m. Tagpap.
Det kunne ellers være fedt med en garage eller er stort skur. Det må blive i et andet liv 🤣. 

Jeg har stolpebære, som jeg graver ned. De kan justeres i højden i forhold til det ujævne terræn samt de kommende fliser. 

Men tror jeg er på rette vej. Og tak for input 👍



 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis