Kapsav til hobby brug

Hvilken af de 3 vil I anbefale til hobby brug?
Og nogen der ved forskellen på bosch 80 og 800 kapsav model? 
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kender ingen af de tre du viser billeder af..
Men jeg har lige selv købt en Black + Decker kap og gearingssav, den er jeg utrolig possessiv overrasket over, tros den lave pris, den er med en 254 mm klinge og har en god skære dybde.. Ikke købt her, men til samme pris link
Jeg købte stativet til den også, ok men kan ikke forlænges ret meget, men det vidste jeg på forhånd.

Vi prøver igen, i morgen --
Både Bosch og Dewalt’en er maskiner i god kvalitet. Jeg har selv Bosch’en, den er rigelig fin til stort set alt du kan tænke dig. Det eneste der ville være nice to have er kip til højre som en Festool kan. Den koster så også 4x så meget…
Worx’en er på batteri. Den ville jeg fravælge da mit liv er for kort til flere forskellige mærker akkumaskiner.

800 er lavet i lettere materialer hvilket er rart hvis du bruger den professionelt, og skal have den ud af bilen 10 gange om dagen.

Selvbygger med stort S. 
Her er man godt dækket ind. Jeg købte min for næsten syv år siden, og har bestemt ikke fortrudt.
METABO KGS 305​​​

Murphy´s Lov: Alt der kan gå galt, vil gå galt, på det værst tænkelige tidspunkt.
Finagle´s Lov: Murphy was a F*cking optimist!!
Snake skrev den 31-03-2024 07:38:23

Her er man godt dækket ind. Jeg købte min for næsten syv år siden, og har bestemt ikke fortrudt.
METABO KGS 305

 Den store klinge der gør man kan skære 90 mm i tykkelsen er noget langt de fleste kun har brug for 1 gang hver 10. år. I medgift får man så 8 kg ekstra at bære på hver eneste gang man skal bruge saven.Jeg ville til enhver tid vælge en mindre klinge, og så bruge en fuksvans når man har behov for at afkorte en stolpe.


Selvbygger med stort S. 

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Hønsegård, hegnsstolper og hævet terrasse - der var den store Metabo god at have, men det er måske over gennemsnittet for en hobbymand...

Murphy´s Lov: Alt der kan gå galt, vil gå galt, på det værst tænkelige tidspunkt.
Finagle´s Lov: Murphy was a F*cking optimist!!
Jeg har en Metabo som denne til 1300 kr. På trods af prisen lever kvaliteten godt op til navnet.
Den har udtræk på 300mm. Jeg købte den til at skære terrassebrædder, hvilket den gamle uden udtræk ikke kunne klare.  

https://www.bauhaus.dk/metabo-kap-geringssav-kgs-216m

Modeller uden udtræk er mindre klodsede, men har man behov for det bredere snit, er det et krav. Kapsave skal være fastspændt under brug. Det oplagte er et originalt stativ. Jeg fastspænder mine på et arbejdsbord, når jeg skal bruge dem.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis