Ny automatisk portåbner til gammel træ-vippeport

Har netop købt en Hörmann Liftronic 800 automatisk portåbner. Jeg har monteret den efter forskrifterne, men den vil ikke lukke ned.
Har først kørt en indlæringscyklus. Det kunne den ikke uden hjælp. Formentlig fordi dipswitchen stod til ledhejseport. Den er nu ændret til vippeport. Men nu melder den fejl fordi den skal nulstilles, da jeg har ændret på switchen. Jeg TROR jeg har nulstillet den korrekt, men den kan stadig ikke køre ned. Ville mene motoren skal køre rigtig hurtigt ned til at starte med, for at kompensere for det tunge pres der kommer, når porten næsten er nede. Det er i hvert fald sådan porten lukkes, når man lukker den manuelt. Men motoren kører rigtig langsomt, og så er det da klart den ikke kan skubbe det sidste. Gud ved om den ikke er nulstillet rigtigt, og så tror det stadig er en ledhejseport.
Det kan selvfølgelig også være at porten skal være mere letløbende. Fjedrene er mindst 50 år, og porten er lavet af træ. Men der er ikke tegn på brud.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror du får problemer, når det er en træport - der skal ret stor kraft til at lukke det sidste stykke.
Jeg har selv stålport i min garage og den er meget lettere at lukke, fordi opdrift fjedrene kan justeres. På en træport skal fjedrene jo lette åbningen af den tungere port. Porten skal i hvert fald køre " velsmurt" hvis det skal virke. Ser ud til den trækker godt 80 kg,, mon det er nok til at trykke porten det sidste stykke?

 

 Det virker sgu. Har løsnet fjedrene til minimumindstilling, samt flyttet boltene til fjedrene en tak. Nu er fjedrene ret slappe. Men ved yderstilling er der stadig spænding på.
Er dog stadig i tvivl mht den dipswitch. Indstillingen er fra fabrikken 0. Men er det en vippeport skal den stå på 1. Når indlæringen er overstået, blinker dioden i motoren 8 gange. Det indikerer at dipswitchen står forkert. Men hvis jeg sætter den tilbage til 0, virker det fint. Det forstår jeg ikke helt
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis