Hvorfor er det bare helt umuligt at finde en fræser?

Jeg leder efter en fræser, der kan opfylde følgende:

Kantfræser, evt med en tilkøbsbase ved siden af, så den kan dykke. Men den skal kunne sættes i et bord.

Skal kunne tage både seks og 12 mm bits (siden det er så svært, overvejer jeg at nøjes med 12 mm)

Kablet.


Hverken Makita, DeWalt, eller Festool har sådan én (Festool har en dyk-version). Bosch laver én (1617EVS), men den kan kun fås i USA. Suk…

Nogle gode input? Pft
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds.
Jeg har ikke nogen løsning men du skal være obs på at det kan være 115 v hvis du køber fra USA

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak, Erik :-)

Ja, det er jeg klar over. Og jeg skal formentlig betale en bondegård i told og afgifter, så af de grunde kommer det ikke til at ske. Jeg ringer til Bosch på ​tirsdag for at høre, om de har en tilsvarende Europa-model, men kan ikke se det på deres sider. Det undrer mig bare virkelig, at det ikke findes…
Skal det være en kantfræser ?
Ellers kunne sådan en CMT CMT8E  måske være en mulighed, den kan jo det samme som kantfræseren, som jeg ser det. og kan tage 8 og 12 mm jern (der skulle også kunne købes  6 mm og ½" spændebøsninger)
Samt et bord den kan monteres i..
(har selv en akku makita kantfræser)

           



Vi prøver igen, i morgen --
Bosch lavede i sin tid GMF1400, der kunne det du efterspørger. Den blev siden erstattet af GMF1600, men den er svjv. også udgået. Der har sikkert ikke været tilstrækkeligt salg i dem. AEG har også haft MF 1400 der tilsyneladende også er udgået. Jeg har selv 2 stk. GMF1400, men har aldrig brugt dem frihånds, de er i stedet monteret hhv. i et fræsebord og i en pantorouter.

Hvis jeg var dig, ville jeg købe en lille let kantfræser, der faktisk er ret anvendelig. Derefter kan du så supplere med en større 1/2” model hvis behovet opstår. Jeg har både 12 mm og 1/2” spændtang til mine fræsere, men har aldrig ejet et 12 mm jern (har adskillige i 8 mm og 1/2”)

Med venlig hilsen

Anders

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis