Hvordan laver jeg et indbygget skab?

Jeg har dette indhak i min entre og vil gerne bygge et skab, så jeg har et sted hvor jeg kan opbevare min støvsuger og strygebræt og andre høje ting. Den hvide kasse man kan se skjuler ​en masse rør/elektronik til gulvvarmen og kan derfor ikke rykkes på - hvilket også gør det svært bare at stille et almindeligt skab ind i hullet. 

Er der nogen som har gode ideer til hvordan man mest simpelt kan lave det? Jeg har overvejet om jeg skal sætte nogle hylder op og efterfølgende bygge en ramme foran som nogle låger kan monteres på - vil det være muligt? Eller har I andre gode ideer?


9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det absolut nemmeste vil være at købe et færdigt skab og så lave de nødvendige tilpasninger på bagsiden.
Alternativt kan man sætte hylder ind i hakket og sy et forhæng

Bare kald mig BBB 
Ja, hvis det passer rimeligt med et indbygningsskab (køkken-/entreskab) vil det være den måde man normalt gør det i dag. Der skal så laves afdækning i begge sider. Der er sikker plads til et overskab også. Toppen kan man blot lade være åben.

Der er selvfølgeligt intet i vejen for at lave det på den gamle snedker metode med at bygge et skab op. Men der meget arbejde med det, hvis det skal se ordentlig ud.

Som BBB skriver ville jeg vælge at købe et færdigt pænt skab og så tilpasse det til loft og måske bredde.
Du kan også nøjes med at købe låge(r) og hængsler. Og så selv fabrikere front i fuld bredde, der ser ud til at være noget over de 60 cm standard skabe er brede, og højde. Derved bestemmer du selv mht bagside, hylder og andet.
Jeg gætter på der skal være rimelig adgang til den hvide kasse, just in case.
Vedlagte viser nogle modificerede IKEA skabe/fronter jeg installerede på 1ste salen i vores lidt smalle stråtækte hus for nogen år siden.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Man kan købe skabslåger på mål så to stykker pind i siden til anslag + noget håndtag og indretning kan også lade sig gøre.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Det ser ud til at der er 80 cm ( 30 cm fliser ) så det nemmeste er at købe 2 x 40 cm skabe og så skære i dem nederst. Den ene kan så monteres med hylder og den anden til kost støvsuge m.m. i den nederste del

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
ev elmand skrev den 26-03-2024 22:36:01

Det ser ud til at der er 80 cm ( 30 cm fliser ) så det nemmeste er at købe 2 x 40 cm skabe og så skære i dem nederst. Den ene kan så monteres med hylder og den anden til kost støvsuge m.m. i den nederste del

Det kan måske være upraktisk med samling af to skabe ca. midtfor, hvis nogen skal til de nævnte ting i den hvide kasse bagerst.


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Ja sådan er det ofte. Der er også en stikkontakt så der er flere ting der skal tilpasses. 
Måske kan skabs lågen deles who knows

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for svarene.

Jeg tror desværre en løsning med to 40’cm skabe vil give problemer i forhold til at kunne komme til den hvide kasse. Det var derfor jeg overvejede at kaste mig ud i selv at bygge indholdet til skabet.

Jeg må vist gå i tænkeboks kan jeg fornemme.
Altså du kunne jo købe et 80'er underskab og sætte nederst, og så sætte to 40'er skabe oven på.

Eller et 60'er skab til højre og et 20'er til venstre med udtræksindretning.

I alle tilfælde skal du fjerne den hvide kasse rundt om installation, skabet bliver så den nye kasse, og du kan sætte en hylde over så det passer med højden.

Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis