teste om afløbet er tæt

Afløbet fra vasken er støbt ind i væg og løber så 2 meter i gulvet hen til brusenicheafløbet.
Er der en måde at teste, om det holder vand, om man så må sige, altså om det er tæt?
Jeg har et billede af hvor afløbet er under vasken, og et af hvor det løber ud i bruserafløbet, markeret med en grøn ring.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En simpel måde er at sætte en prop i ved den grønne ring og fylde vand i ved vasken og se om det forsvinder. Sådan et afløb er jo normalt ikke tryksat eller fuldtløbende.

fase
Nu har jeg godt nok pillet vasken af, men jeg må spørge vvseren. Jeg tænker nu på, hvad hvis det står og siver gennem et mikroskopisk hul, så det vil tage dagevis før man ser forskel i vandstanden? Vi har godt nok ikke set nogen tegn i loftet nedenunder på, at det er utæt, men når man alligevel er igang med at renovere hele molevitten er det jo godt at vide.
Hvis det tager dagevis at se en forskel i vandstand er det næppe et problem. Bortset fra vandlåsen er der kun vand i rørene, mens det løber igennem. Hvis det altså er lavet rigtigt.

Normalt vil man lave det, så man er sikker på at det er tæt. Men du kan jo prøve med en prop og fylde røret op med en vandkande.
Hvor længe har i boet der?
Hvis det er mere end nogen mdr., og i har anvendt rørene og ikke set tegn på lækage, så er der nok ikke noget galt.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
3 år, og vi renoverer fordi der var utæt omkring afløbet, men det skyldes nok for mange forhøjerrringe.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis