Brenderup 1205 S - trailerramme måske skæv

Har opdaget, at trailer hælder nedad på den bageste halvdel. Det ser ud til på billedet, at den bærende ramme også hælder nedad. Måske er det sket sidste efterår, hvor jeg hentede grus, der blev læsset med en læssemaskine.
Trailer er ikke særlig gammel, hvorfor jeg vil høre, om der er muligheder for, at den kan repareres. 
M.v.h. 
Jørgen

Jørgen
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Med den nævne trailer med 2 kvm stort lad og en lasteevne på 350 kg, er der stor risiko for at overlæsse traileren med grus. Hvis bunden er jævnt dækket må der højest være 10 cm grus i traileren. Hvis der har været fyldt 60 cm i, har der været over 2 tons i traileren - altså 6 gange overlæs.

350 kg grus er 0,2 kbm.




Har du kikket på vangerne under ladet, om de er bukkede?
Der skal nok ligges en forstærkning ind, hvis vangerne bliver rettet, for så har de mistet en del bæreevne, få bukket en U-profiler i galvaniseret plade, og i samme tykkelse som vangerne, der passer så den kan ligge inden i den oprindelige vange, lav forstærkningerne så den går 20 cm længere frem end bagakslen og hele vejen bagud.

Om det er lovligt? men det skal nok holde....

Vi prøver igen, i morgen --
Skil traileren ad og ret vangerne så bunden bagtil lægger an på vangerne.

fase
Jeg kan vende trailer om, men hvordan får jeg rettet vanger. Skal jeg bruge specialværktøj? 

Jørgen
Du kan næppe rette vangerne uden at skille den ad.

Hvis du ikke har mulighed for at rette vangerne, kan du købe et par nye. det ser ud til at de kan fås for 2500 kr. Hvis du ikke har mod på at skifte dem, kan du sikkert få et trailer-center til det. Med nye vanger, vil du have fuld styrke igen.

Jeg ved ikke hvordan det foregår med stelnummeret.
Annonce
Det kommer jo noget an på hvad muligheder du har. 
Har du en port i en muret garage, så kan du stable trailer op på palle/ klodser foran og bagved under 1 vange og placere en donkraft plus reglar  fra trailer og op til overligger på garageport. Det kan holde til mere tryk end 1 enkelt vange kan. Så kan du rette dem op en ad gangen. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvor kan man købe nye vanger til denne trailer. Vanger hælder også fortil efter nærmere kontrol. 

Jørgen
Du kan købe en ny trailer magen til for lige under 6000 kr. så kan du jo flytte de gamle høje sider over.
Og så sælge din nyværende, til en der vil reparere den, eller bare bruge den som den er..

Tænker ikke det bliver væsentlig dyre, end at købe nye vanger, og skal have hugget nyt stelnummer ind, som sikkert også kræver en tur omkring en synshal.

Vi prøver igen, i morgen --
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis