Vand siver gennem betondæk fra teresse til garage

Hej LDS

Vi har købt en gammel muremestervilla bygget i 1924. Der er en halvt nedgravet garage hvor der er store problemer med fugt. 
Ovenpå garagen har der tidligere været en udestue, men denne er dog blevet fjernet, så der er nu ikke tag over længere. 
Der er som om at vandet kommer ned gennem betondækket hvor der har været en udestue, Noget af pudset i loftet er faldet ned, så man kan/kunne se stålarmeringen der var rustet (det er nu lappet). Når det har regnet, så er der meget vand i loftet nær det sted hvor jeg har lappet, så meget at det drypper ned. 

Spørgsmålet er: 
1) Kan det passe at vandet kan sive gennem beton + flisedæk hvor udestuen har været, evt gennem cement fugen? 
2) Hvad skal jeg gøre ved det?
3) Hvis det ikke er det, hvad gøre jeg så

Bonus sprøgsmål: burde jeg lave en "drypkant henover porten, så vandet ikke kan komme ind der
Billede 1 er teressen over garagen hvor jeg mistænker vandet kommer ind.

Hej LDS Vi har købt en gammel muremestervilla... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er bare vigtigt du også får drænet vandet væk fra terrassefladen. Det kunne være et rør igennem side muren på terrassen og et fald henimod det.

Der findes også andre systemer end alfix fra eks. Sikaflex monotop, det er bare alfix jeg har erfaring med.

God fornøjelse med dit projekt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis