Hvordan fortættes loftplade mønster i næste rum

Hej forum. 

Jeg har sat gips akustik plader op i køkken alrum og fordelergang et stort samlet loft areal. Pladerne 60 x60 cm opsat i forbandt. 
Jeg vil gerne fortsætte på værelser.

Er der tradition for at man starter med hele plader igen et tilfældigt hjørne eller fortsætter man mønsteret eksakt som om plader fortsatte igennem væggen.
Følge æstetik eller "det er bare et nyt rum?
Nogle erfaringer med akustikplader eller troldtekt plader?
Før mindre plader og her sprang de væggen over hele plader på begge sider af fordeler væg på den ene side. Den anden side har de gjort det samme på værelser selv om gang siden ikke passer helt med målet.

Håber det hele giver mening. Forskalling og strøm bliver løst. 

Venligst Jesper Henriksen 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det bliver jo altid et skøn. Hvis det medfører at der bliver nogle meget smalle stykker ude ved sider så er måske bedst at det ikke følger. Man kan alligevel ikke se det, på samme måde som man kan se linjer igennem stue og gang f.eks.
I øvrigt er det ikke godt at begynde med en hel plade ved en væg / hjørne.  Her begynde man på midten med enten en plade midt i eller en samling midt i. På den måde kan den yderste ved væggen altid blive større end 1/2 plade. 
Hvis man begynder med en hel plade ved et hjørne, så kan det nemt løbe fra en hvis rummet ikke er helt i vinkel. Så løber kanten måske væk fra væggen. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej ev elmand
Tak for svar. Det giver god mening det du skriver. Jeg har også lavet køkken alrum og gang på den måde, for at det så pænt ud i gang (sat op efter linje der fører helt ud i midten af gang) 
Jeg får det til at passe med linjer den anden vej i de tilstødende værelser. Det ser ud til, at jeg kan få det til at passe med, at jeg  springer væggen over og starter med gode store stumper. 
Når jeg skriver "begynde i midten" så betyder det at man planlægger ud fra det, når man slår forskalling op. Man kan sagtens begynde fra nr. 2 række ved selve opsætningen. Så tilpasser man " stumpen " efter mål ind imod vægge. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis