Gulvvarme eksisterende gulv - hvad med radiatoren?

Hej

Jeg er blevet anbefalet at lægge gulvvarme oven på mit eksisterende mosaikgulv på badeværelset. Hertil 2 spørgsmål:

1 Hvad gør jeg af den eksisterende radiator? Den kan jeg jo dårligt fjerne hvis ikke jeg kan komme helt til rørende? Ellers vil der jo stille to rør op.

2) Kan jeg lægge unidrain ved denne løsning?

Tak!
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder som en underlig anbefaling og det må være en meget speciel situation hvis det skal give mening.
Det tror jeg du bliver nødt til at uddybe lidt med bla, hvilken slags gulvvarme og hvilken slags belægning skal der oven på og kan du virkeligt hæve dit gulvniveau ​så meget.


Bare kald mig BBB 
Du får jo behov for at hugge op og fjerne/ændre/hæve de eksisterende afløb og for at koble unidrain til, så kan du jo sikkert også hugge op ved rørene og skære nyt gevind og få det afproppet.


Bare kald mig BBB 
Du kan ikke lave det du beskriver ordentligt, uden at hugge gulvet op. Og med det mener jeg hele gulvet.

Nyt afløb skal hugges i gulv. Du har sikkert ikke nok isolering til gulvvarme, og din radiator skal nedlægges. 

Plader ovenpå eksisterende forhold blivet aldrig helt godt.

Hvornår er gulv og installationer fra?

Elektronikteknikeren
Ja, jeg tror ​I har ​ret. Det lød også som en halvdårlig løsning. Men ​er bare så træt ​af det tunge arbejde med ​at rive gulv op….

Gregeren skrev den 17-03-2024 10:23:41

Du kan ikke lave det du beskriver ordentligt, uden at hugge gulvet op. Og med det mener jeg hele gulvet.

Nyt afløb skal hugges i gulv. Du har sikkert ikke nok isolering til gulvvarme, og din radiator skal nedlægges.

Plader ovenpå eksisterende forhold blivet aldrig helt godt.

Hvornår er gulv og installationer fra?

 

hej 
mener der findes et produkt 
unidrain highline custom, tykkelse efter evt. fliser m.m. fra 10-25 mm.
har selv fået lavet gulvvarme med unidrain rist.

håber info kan bruges.
Bh.....dan-49.     42315739
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis