Tv kamera til direkte live billede.

Hej. 

Jeg har et værksted hvor der oftest er en del larm, Dette gør desværre jeg ikke kan hører min ringeklokke. (trykket er ved hoveddøren) Løsningen på dette skal være en monitor med et direkte live billede, det er ikke nødvendigt med optagning af billedet. 

Hvilket løsninger kan man anvende hertil, samt komponenterne til systemet skal være af en god kvalitet. 

Håber der nogen kloge hoveder som kan hjælpe mig :) 

Martin O
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan bruge en Google nest doorbell 
Google Nest Doorbell er tiltænkt brug af en mobiltelefon ikke en stationær monitor.
Batterimodellen kan selvfølgelig ikke bruges til fast billede på monitor. Da den så skulle oplades hver dag.

Google Nest tilbyder et abonnement til 50 kr om måneden. Der findes andre video-dørklokker, som har cirka samme funktioner, der ikke kræver abonnement.
Annonce
Spørgsmålet er, om et kamera overhovedet er løsningen? OP er sikkert ikke i værkstedet for hele tiden at kigge på en monitor, og dermed kan/vil kameraet gå hen og blive lige så ubrugeligt som dørklokken.

Hellere leje end at bo på gaden.
Jeg har 80% af min tid ved samme arbejdsplads, så det ville være den mest optimale løsning for mig 😄

Martin O
Af de forslag, der er givet, er den med bakkameraet nok den billigste løsning.

Der er ingen tvivl om, at du fremover skal bruge mere tid om den samme opgave i værkstedet, da du hele tiden skal tænke på at holde øje med monitoren og ikke kan koncentrer dig 100% om opgaven.

Hvis du altid har din mobil på dig, så findes der flere muligheder. F.eks.
Ihero

 Smarthome
Hos sidstnævnte firma, er der mange forskellige muligheder.

Kurt B. Andersen
GodeVen skrev den 15-03-2024 12:09:18

Google Nest Doorbell er tiltænkt brug af en mobiltelefon ikke en stationær monitor.
Batterimodellen kan selvfølgelig ikke bruges til fast billede på monitor. Da den så skulle oplades hver dag.

Google Nest tilbyder et abonnement til 50 kr om måneden. Der findes andre video-dørklokker, som har cirka samme funktioner, der ikke kræver abonnement.

 Det passer ikke det du skriver.

Den kan godt streame til et TV eller en nest Hub
Du behøver ikke et abonnement for at bruge den.

Det kan sættes op så dit TV automatisk slår over på dørklokken når der er nogen som ringer på.
https://www.youtube.com/watch?v=vs2ZQL_nYnY&t=887s


Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis