Skal der trækkes nye vand-/afløbsrør ved renovering af hus fra 1991?

Hej,

Vi skal til at renovere badeværelse + køkken fra bolig bygget i 1991.

Der er i dag el-gulvvarme i badeværelset, vi påtænker at skifte til vandbåret(Pillefyr). - Der er forberedt til det i bryggers som er tilstødende rum. - For/imod? skal vi blot lave el-gulvvarme igen i stedet for? 

Idet gulvet skal op, skal vi så i samme omgang trække nye vandrør og afløbsrør til vask og køkken(tilstødende rum på anden side).? 

Der er grå pvc kloakrør og PEX vandrør i dag.

På forhånd tak. 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er en god ide at lave vandbåren gulvvarme, så er det forberedt til når I om nogle år skifter til en varmepumpe. Jeg kan ikke se hvorfor I skulle skifte kloakrør og vandrør, hvis det ikke er fordi det ligger uhensigtsmæssigt når I skal have lavet vandbåren gulvvarme.
Prismæssigt er der ikke den store forskel på om i lave vand eller el gulvarme. Men vand-gulvvarm er jo minimum 3 gange billiger i drift hvis det kommer fra træpiller eller måske senere luft/vand varmepumpe.
hvis det var mig det skulle renover badeværelse havde jeg skiftet alt det jeg kunne i gulvet til helt nyt. Så selvfølge vil jeg skifte de kloakrør og vandrør jeg kan  (33år gamle). Det koster måske 6000- 8000kr alt efter omfang.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis