Hæv taget / forlæng tagpap på kolonihave

Jeg søger råd til hvordan jeg kan hæve taget på udbygningen i mit kolonihavehus. Jeg har søgt en del online, men jeg kan ikke finde meget vejledning på, hvordan man forlænger et tagpap tag.

Udbygningen er beklædt med et termotag, der ikke er tæt. Det har en indre højde på 195 cm i den ene side (ved det oprindelig hus) og 185 cm til kanten af udbygningen.

Jeg ønsker at hæve taget, således at der bliver 210 - 220 cm indre højde. Er det muligt at bygge et nyt tag ovenpå den nuværende tilbydning der er ca. 5 x 2 meter og vedhæfte det på det oprindelig tag, uden at skulle til at bygge et helt nyt tag på hovedhus og udbygningen?

Jeg er på udkig efter noget afklaring på, om man uden professionel indblanding, kan lave løsning der ikke skader det oprindelig tag på hovedhuset, og skaber et fornuftigt resultat på udbygningen. Jeg kan se man kan lave taget med selvklæbende tagpap, men kan det også laves, hvis man ønsker at samle tagpappen fra halvvejs på det?
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds.
Efter min mening er der 2 måder du kan lave det på. 
1. Tilbygnings tag starter oppe midt på hovedhusets tag, og der laves fald ned over tilbygning hvor vandet så ender i tagrende som nu.
Man kan så ikke sige at du undgår indvirkning på det oprindelige pæne tag. Taghældning vil jo få en anden retning oppe på taget et sted. Det er en udmærket og "simpel" løsning.
Jeg mener ikke du kan gå med selvklæbende tagpap men skal fortsætte med noget som brændes på. Det er her penge måske er givet godt ud til proff firma. Hvis det oprindelige tag er lavet af amatører så har de haft gode evner i det. 
2. Tilbygning begynder med en lodret væg op ved kanten af hovedhuset. Så kan der være fald ind imod hovedhuset, og vandet skal så løbe til nedløb ved enden af den Skotrende som opstår. Så kan man sige at taget på hovedhuset består stort set uden indgriben. Her er det især vigtig at tagpap laves perfekt, da der ellers vil komme utætheder i skotrenden. Selve bunden i skotrende kan godt have fald ved at man lægger en strimmel tagkrydsfiner ned som kan være f.eks. 40 cm bred i den ene ende og til 0 cm bred ved nedløb ( tagbrønd) 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis