Skimmel i garage

Hejsa

Jeg har en isoleret uopvarmet garage hvor jeg er begyndt at få skimmel på de ting, som står derude. Jeg har elbil og ellader i garagen, så har engang imellem en våd bil til at stå derinde, hvilket nok er grunden til skimmel :)
Hvad er den billigeste måde til at komme problemet til live og hvad skal luftfugtigheden være for at det er okay?

Tænkte selv på en affugter eller en Duka one i den ene ende af garagen som er styret på fugt. Men vil det hjælpe at sænke luftfugtigheden?

Pft
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er lige nu (uden bil) 71% fugtighed. Der er et vindue i den ene ende og så har jeg en port hvor toppen kan åbnes til ventilation i den anden ende. Er det nok at sætte vinduet i hak og så åbne toppen af porten, og så lade begge dele stå åbne 24/7?
Mener den relative fugtprocent skal holdes på max. 70% for ikke at give problemer. Ventilation hjælper ikke hvis garagen ikke er væsentlig varmere end udenfor.
Tror at det rigtige vil være en adsorbtionsaffugter - den virker også ved lave temperaturer.

Søren O
Søren O skrev den 07-03-2024 22:48:07

Mener den relative fugtprocent skal holdes på max. 70% for ikke at give problemer. Ventilation hjælper ikke hvis garagen ikke er væsentlig varmere end udenfor.
Tror at det rigtige vil være en adsorbtionsaffugter - den virker også ved lave temperaturer.

Vores udefugtighedsmåler siger at fugtigheden kortvarigt var nede på lige under 75% den 4.3. Ellers er den konstant over 80%. Så mon ikke det vil koste en del el at holde den under 70% i garagen.

Vil det ikke være bedre at holde garagen så åben som muligt? Bortset fra svineri, sne, rimfrost m.v. har bilen vel bedst af at stå i et carport-lignende miljø. Mener jeg at have forstået.

Forstår iøvrigt ikke hvad glæde man kan have af isoleringen i en garage uden opvarmning?


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Har prøvet at lave gennemtræk i en uges tid uden at bilen har været i garagen. Temperaturen i garagen ligger omkring 3-5 grader og luftfugtigheden ligger på 68-85%
Har stilt en Borup fugtfjerner derud, men den tager ikke noget og er helt tør
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis