“Renovering” og sikring af vægge på gammelt badeværelse

Hej, vi er i gang med et større renoverings projekt, og er nået til vores “badeværelse”. Det er et rum på lige omkring 1 kvm, så, såvidt jeg kan læse mig frem til er det hele en vådzone. Mit sprøgsmål er så, at vi har fjernet den gamle maling fra væggene da den var meget ujævn. Vi har derefter spartlet dem op og ville til at male. Men skal der vådrumssikres først? Det er en gammel lejlighed og jeg tror ikke der er lavet noget på toilettet i 15-20 år minimum. Hvis der skal vådrumssikres hvad skal jeg bruge? Jeg kan kun finde “guides” til hvordan man gør hvis man sætter fliser op. Vi ville bare have de glatte vægge som før, men må vi det?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det et rum på 1 kvm. uden afløb i gulv.?

 

Det er et rum på 1 kvm med afløb i gulvet. Det man ville kalde et "Københavner toilet". Det skal både fungere som bad og toilet 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det kommer jo lidt an på hvor meget du renoverer. Er det kun spartling og maling så skal der ikke vådrums sikres. Det nytter jo ikke noget på vægge alene. 
Skal både gulve og vægge have den store omgang så bør du tage membran med i planlægning. Og ved gulvet skal afløb være med bred kant for at membran kan sætte sig fast på denne.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det er mest for udseendets. så vi har bare skrappet malingen af på væggene og spartlet dem op med vådrumsspartel. i vores hoveder er næste step at købe en vådrumsgrunder/primer, og så male ovenpå, men er det tæt? så lægger vi microcement på det eksisterende gulv. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også