Er M1 i lampeudtag "u-moderne"

Jeg har lige sat lamper i en nieces lejlighed. Helt nye rækkehuse hvor hun flytter ind i nr. 1 og som også er den der er først færdig.
Og det skulle jeg mene at jeg forstand på.
Naturligvis tilslutte i N samt M1 Det virker ikke
Så prøve N samt M2 Det virker heller ikke.
Så må udtaget jo skrues ned. og minsandten om ikke tændledning er monteret i L Alle andre ledere er muffet med Wago klemmer så der kommer 3 ledninger ned til selve udtag. 
Det gælder alle lampesteder i hele huset. Der bliver mange huse i det kvarter som er under opførelse, ligesom samme firma har lavet over 200 boliger i en anden by tæt ved. Som bedstemoren er flyttet ind i Hun fortæller om samme problem. 
Hvad er det for en u-orden 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det montering efter fabrikantens anvisning?

Søren O
Søren, ja og nej.
Erik, det er ikke i orden. Maleren, der monterede udtagen, viste ikke bedre. For det er forhåbentlig ikke en elektriker, der har monteret installationen. Det er beskæmmende, hvis elektrikere ikke kan finde ud af at montere et lampeudtag uden at gøre det forkert og samtidig bruge flere materialer end nødvendigt. Der burde rettes henvendelse til den autoriserede installatør med henvisning til fejlmonteringen. Elektrikeren er måske ikke dansker?

fase
Jeg ved ikke hvem det er. Men det skulle da undre mig om det ikke er et firma som har fået det på ved licitation. 
Nu skal jeg derud igen i morgen for at hænge noget tingel tangel op. Det er hver dag så ser jeg måske en firmabil. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det kunne være interessant at vide, om det er et dansk firma med danske elektrikere. 

fase
Var på pladsen igen i dag, men så ikke nogen elektrikerbil. UPS glemte at kigge på gruppetavle, der er nogen gange en reklame. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
S. Fabrin skrev den 04-03-2024 08:42:29


. Elektrikeren er måske ikke dansker?

 Måske lige i overkanten, mere eller mindre og skyde skylden på at det er en udlænding der har lavet det - der er dælme også mange danske fageksperter der laver fejl!

Fabrin skriver også maler eller udlænding. De kan sagtens begge være dygtige men ikke inde i Danske normer.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Martin.v skrev den 05-03-2024 19:07:48

S. Fabrin skrev den 04-03-2024 08:42:29


. Elektrikeren er måske ikke dansker?

 Måske lige i overkanten, mere eller mindre og skyde skylden på at det er en udlænding der har lavet det - der er dælme også mange danske fageksperter der laver fejl!

 Du har da ret i, at der også er danske eksperter, der laver fejl. Men hvis man som ekspert ikke er i stand til at montere et lampeudtag rigtigt, så skal man have en hel del lærepenge tilbage. Når man så oven i købet bruger samlemuffer til fasen og monterer tændledningen på fasens plads, er det under lavmålet. Dette kunne indikere, at det er en udenlandsk "elektriker" med manglende kundskab til det anvendte materiel.  


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også