El vandvarmer stikkontakt

Hej
Jeg skal snart have en elektriker til at koble el vandvarmer på.
I den forbindelse er der allerede lavet en 1 moduls indmuringsdåse i væggen, hvor der er trukket et kraftkabel.

Der er ikke meget plads i 1 moduldåsen, så man kan installere en afbryder til el vandvarmeren. Derfor er mit spørgsmål er om man blot kan sætte en sikkerhedsafbryder udenpå indmuringsdåsen og føre kablet igennem bagsiden af sikkerhedsafbryderen og koble det hele sammen?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mon ikke elektrikkeren kan få plads til en almindelig (2-polet) afbryder. Erfaring er en god ting.

Søren O
Tak for svar.
El vandvarmerens kabel med 5 ledere skal tilsluttes kraftkablet der er indmuret i væggen i 1 modul dåsen - derfor skal der vel laves en stikkontakt så el vandvarmeres kabel kan tilsluttes og ikke blot en afbryder uden stikkontakt? 
Måske et komfurudtag?
Kan du ikke lige tage et billede af typeskiltet på vandvarmeren. Ved almindelige “husstandsvandvarmere” er der normalt kun 3 ledninger tilsluttet.

Søren O
Jo, jeg har vedhæftet billeder.
Det er en Bosch Tronic vandvarmer.
Det er muligt at nogle af de 5 ledere ikke skal bruges ved tilkobling.
Annonce
Du har en vandvarmer der kan opvarme med 6 Kw. For at udnytte vandvarmeren skal den tilsluttes 3 faser, nul og jord, så alle 5 ledere skal i brug. Dit eget forslag med et komfurudtag synes jeg lyder som den rigtige tilslutningsmetode ved den type vandvarmer.

Søren O
Mange tak for svar :)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis