Ekspertråd til valg af Sprøjtepistol?

Hej Alle.
Jeg har brug for et råd fra nogle eksperter i sprøjtemaling :-) Dem må der næsten være nogle af her, ikk?


Jeg vil gerne opgradere mit sprøjtemalegrej, men har simpelthen SÅ svært ved at finde ud af hvad jeg bør købe. Jeg kommer fra en oldgammel Wagner trykføde pistol - sådan en af dem med en slags indbygget støvsuger. Den er ok, men ikke mere end det.

Nu vil jeg gerne købe både en god sprøjtepistol og en kompressor.

Jeg maler emner til huset; døre, stole, borde møbler dimser osv. - Alt sammen træ.
Jeg bruger AkzoNobel Aqualit Color T4401 til topcoat (
datasheet) - Og AQUA SURF 805 som grunder. Begge vandbaserede 1K typer.
Jeg maler i kælderen, et et intermistisk sprøjterum (Billede).
Er der nogle der kan anbefale den bedste (eller bare rigtig god) sprøjtepistol til den maling?
Jeg tænker umiddelbart i prislejet 1500-2500kr, og noget tilsvarende for en kompressor.
Ps.: Jeg er typen til godt grej, og gider godt betale for at det er i orden (har en del Festool, for eks :-) )


Vh Jes
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skal du have topkvalitet, så er denne er et rigtigt godt bud, Devilbiss er kendt for kvalitet, du kan ringe og få en snak med butikken, for valg af dysestørrelse, jeg ville bede om at blive stillet om til deres proff afdeling. ​LINK​​​

Skal det være billigere, kunne denne her være et bud.. ​Link​​​

De har også masser af andre sprøjter, så ring og få en snak hvad de anbefaler, de forhandler også Sikkens, så kender de jo nok produkterne du bruger..

​Hvordan er den ​grunder og maling, har overvejet at male vores køkkenlåger, vil det være rimeligt holdbart?

Vi prøver igen, i morgen --
Kom til at tænke på om ikke en Graco  Airless, ville være ideel til dit brug, meget mindre sprøjtetåge en en luft sprøjtepistol, så kan den sprøjte i alle stillinger, også på hovedet, og nem at rengøre, den findes både som akku, og som 230 volt.
Så slipper du også for at købe en kompressor...



Vi prøver igen, i morgen --
Graco er rigtig godt koster også lidt, men du bliver glad for den.
Køb dem med dewalt batteri 2ah er rigeligt til hobby brug og så er de heller ikke lige så tunge som de støre batterier.
Brug lidt tid på at tjekke dyserne ud det har meget at sige, den rigtig dyse til den rigtig opgave.    
Jeg syntes det rart fedt at slippe ledningen men det er måske en smagssag. 
je_ns skrev den 02-03-2024 15:47:44

Skal du have topkvalitet, så er denne er et rigtigt godt bud, Devilbiss er kendt for kvalitet, du kan ringe og få en snak med butikken, for valg af dysestørrelse, jeg ville bede om at blive stillet om til deres proff afdeling. LINK

Skal det være billigere, kunne denne her være et bud.. Link

De har også masser af andre sprøjter, så ring og få en snak hvad de anbefaler, de forhandler også Sikkens, så kender de jo nok produkterne du bruger..

Hvordan er den grunder og maling, har overvejet at male vores køkkenlåger, vil det være rimeligt holdbart?

 Tak for link. Jeg prøver lige at høre dem ad.

Malingen er virkeligt god, og holder uden problemer til låger - har selv malet bryggerslåger med den. ​
Hej alle der måtte se med :-)

Jeg vil blot lige sætte punktum i denne og måske derved hjælpe andre som kunne have glæde af erfaringen :-)

Jeg endte med at købe en Walcom Slim KOMBAT HTE hos www.prpshop.it, i str. 1.7mm. Ca 2000kr.
Jeg driver den med en ret lille Scheppach 1,5hk kompressor fra Harald Nybor, ca 1000kr. Den har et output  på 130l/min eller sådannoget (bemærk at det er indtag de angiver på pakken de slyngler!! - den er helt klart for lille hvis man skulle arbejde med den i længere tid. Til mindre projekter går det dog ok - man skal blot give den lidt tid undervejs til at fylde. Skal man male meget er det lidt irriterrende, men som altid skal det jo opvejes med hvor tit man gør det. Jeg maler døre, der er det lidt irriterrende, men muligt. Til en stol som på vedhæftede er kompressorens kapacitet helt fin.

Sprøjtepistolen er super-super god, og med T4401 malingen (med en sjat vand i) så bliver finish virkeligt pro, synes jeg.... (men jeg er heller ikke pro)

Blot til info, skulle andre have samme kvaler med at blive klogere på dette... over and out.

Dejligt du fandt noget der fungere.
Mange at de billige kompressorer, er opgiver luftmængden i slagvolume, så reelt yder de ofte kun omkring det halve. 

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også