Støbe Beton i lave temperaturer nu ?

Hej,
Jeg skal have støbt en terrændæk under min krybekælder bare for at have noget at "gå" på så det er ikke til at holde noget. Kan det lade sig gøre at lave det nu med de temperaturer vi har ?

/Donnib

 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ingen problemer i det
Det er i frostvejr det kan blive problematisk, hvis frosten er gået i jorden. Selv der findes der løsninger.

Så du har intet at være bekymret for. Bare husk at dække af med plast efter udstøbning, så du ikke får voldsomme svindrevner pga. hurtigt udtørring.

Elektronikteknikeren
Når du siger plast bare noget afdækningen plast eller skal jeg gøre mere ved det?

 

det er rigeligt med afdækningsplast
men til det brug du er i gang med er det fuldstendig ligegyldigt med at dække af
Den tyndeste malerfolie er rigeligt.
Jeg synes nu det er meget rart med et klaplag der ikke slår store revner, det hjælper jo også mod at der kommer fugt og radon op.

Elektronikteknikeren
Annonce
Gregeren skrev den 27-02-2024 07:56:42

Den tyndeste malerfolie er rigeligt.
Jeg synes nu det er meget rart med et klaplag der ikke slår store revner, det hjælper jo også mod at der kommer fugt og radon op.

 om der kommer et par revner gør det ingen forskel på fugt og radon , det vil altid kunne komme igennem

Med mindre du har varme på i rummet, er fordampningen begrænset på denne årstid.
Men en gang plast henover, skader jo da ikke...

Vi prøver igen, i morgen --
"om der kommer et par revner gør det ingen forskel på fugt og radon , det vil altid kunne komme igennem"
 
Ligesom hvis man skærer sig, så er det også ligegyldigt om det er en stor eller lille flænge, der kommer jo blod ud alligevel.

Personligt synes jeg lige så godt man kan sigte efter at minimere revner i gulv, nu når det ikke koster andet end lidt folie.

Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også