Skummonster står op af rist

halløjsa gutter og gutinder.

Jeg har et Blücher afløb med nedenstående vandlås. Når man vasker hænder i håndvasken (hvor de rgår lige rør ned til hul i rist i afløbet) så skummer det voldsomt og der står ca en håndbold-størrelse skumklat op ad risten.

Tænker der har noget at gøre med at vandlåsen ikke tillader ret meget gennemløb.

Ved i mon om der findes en bedre? Og har i erfaring med noget godt? Synes jeg har prøvet at lede - oså på Blüchers hjemmeside men synes ikk  jeg kan finde den støre forskel i gennemstrømningshastighed.

https://www.rabat-vvs.dk/shop/blucher-indbygningsvandlaas-112915p.html

Love er minimumsiveauet
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ingen der har gode ideer til hvordan problemet kan undgås?

Love er minimumsiveauet
Har du renset vandlåsen, så der er god gennemstrømning i den? Det er ikke usædvanligt at der kommer skum op af risten ved den måde afløbet fra vasken er lavet. Det er sikkert en ældre installation.

fase
S. Fabrin skrev den 09-03-2024 15:23:16

Har du renset vandlåsen, så der er god gennemstrømning i den? Det er ikke usædvanligt at der kommer skum op af risten ved den måde afløbet fra vasken er lavet. Det er sikkert en ældre installation.

Vandlås er renset og spotless :-)

Installation er fra 2010. Da der blev installeret rustfri faldstammer og rustfri blücher afløb 0,9-1,2 l/s (på linket) i hele ejendommen.

Så tænker måske det kan hjælpe at skifte til et 1,7l/s vandlås?

Men det er bare som om at det "rum" hvor vandrte løber ned er så lille at blot en smule skum får det til at stå op ad risten. OG det se ridd ud til at vandlåsen kan komme længere ned i afløbet så det "rum" bliver større


Love er minimumsiveauet
Mener at dimensionsgivende vandmængde til en håndvask er 10 liter/min, så gulvafløbet skulle nemt kunne tage det. Er der monteret afkalkningsanlæg på brugsvandet? (ved mindre kalk i vandet skal der bruges mindre sæbe).

Søren O
Søren O skrev den 10-03-2024 12:21:30

Mener at dimensionsgivende vandmængde til en håndvask er 10 liter/min, så gulvafløbet skulle nemt kunne tage det. Er der monteret afkalkningsanlæg på brugsvandet? (ved mindre kalk i vandet skal der bruges mindre sæbe).

Vandet kan også sagten rende ud. Det er ikke problemet. Udfordringen er at det skummer helt uroligt meget og rummet dette skum kan være i er meget ligge og kommer op gennem risten som en stor skumbold. Selv ved en kort håndvsk med en smule sæbe.

Der er ikke blødgøringsanlæg i ejendommen :-)


Love er minimumsiveauet
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis