Min garage er mindre end det, der stod i salgsopstillingen og i BBR. Erstatning?

Hej alle LDS'ere - særligt dem, der gerne gør det bag skrivebordet,

For fire år siden købte jeg et hus, hvor salgsopstillingen og BBR siger, at garagen er 53 m2. Nu har jeg målt den op, og det viser sig, at den kun er 48 m2. Det er en integreret garage, dvs. den er under samme tag som selve beboelsen. De 48 m2 opnås endda kun, hvis hele muren ind til beboelsen regnes med i garagen. 

Vil jeg kunne søge erstatning (og få medhold) for de manglende kvadratmeter?

På forhånd tak for jeres interessante indlæg.



Med venlig hilsen
Hjemmemekkeren
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan altid søge erstatning men om du får medhold det er mere tvivlsom. 
Der er ofte fejl i BBR. og de erstatter under ingen omstændigheder. Så er der mægler som sikkert har skrevet at oplysninger kommer fra BBR og at fraskriver sig ansvar for det. 
Tidligere ejer kan jo kun erstatte hvis de bevist har snydt. 
Jeg har for mange år siden solgt et hus, hvor der som standard i slutseddel står at " Sælger ( jeg ) erklærer at der mig bekendt ikke er gæld til kloak m.v. )
Nogle år senere kommer der så en regning til de nye ejere på del af rensnings anlæg. Jeg vidste ikke at denne gæld lå på huset selv om rensnings anlægget var etableret før eller delvis medens vi ejede huset.
Køber tabte sagen så jeg skulle ikke betale da der ikke i min tid som ejer havde være annonceret, holdt offentlig møde eller lignende om denne sag. Så ordene " mig bekendt" reddede mig ved den retssag. 
Og måske modpartens meget dårlig forberedte advokat  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Er der måske et udhæng der er regnet med?
Ikke helt det samme, men der ses ofte ejere der opdager at deres grund er større(de klager sikkert sjældent) eller mindre end div. papirer siger. Det skyldes så en hæk eller et hegn der i årevis har stået forkert. Årsagen er naturligvis at der ikke ofres penge til en landmåler ved ret mange parcelhushandler.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Du skal huske at kvm måles på ydersiden, så derfor skal muren jo regnes med samt de andre ydermure selvfølgelig.

Bare kald mig BBB 
Det må være en sag for den advokat, du brugte dengang. Ellers lad det fare. Medmindre vi taler et hus på Frederiksberg eller 2900 happiness.

En advokat koster 4-5.000kr pr time. Du mangler ~4 kvm. Du får ikke en sag kørt for under 25.000 kr. Alene sagsfremstilling, de nødvendige skrivelser frem og tilbage og korrespondance gør, at du nok sparer tid og penge og nattesøvn ved at lade det fare. 
Annonce
Men få det rettet i BBR, så der ikke fremover er problemer.
Mange boligejere ved åbenbart ikke, at det er dem der står for at indberette korrekte oplysninger til BBR.
Sidst så vi det, da der blev udbetalt varmetilskud til dem med gasfyr. Så kom det frem at folk fik penge selvom de havde skiftet til anden varme for år tilbage.
Jeg har ændret min BBR 2 gange nu.
Da jeg flyttede ind, skiftede jeg taget på garagen fra eternit til tagpap og her senest i efteråret, da vi fik fjernvarme i stedet for gas.    

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Tak for også de seneste ​indlæg.

Med venlig hilsen
Hjemmemekkeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis