Frostsikring udendørs bruser

Hej
Jeg er på jagt efter en ventil den kan frostsikre min udendørsbruser. Den skal åbne og aftappe vandet når jeg lukker for vandtrykket inde i huset. 
Noget bud? 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
kommer jo meget an på hvordan rørene ligger
men umidelbart er der kun en ting at gøre , det er en aftapning i huset
Hvis du har et termostatblandingsbatteri, er eneste sikre måde at frostsikre på, at afmontere blandingsbatteriet og opbevare det frostfrit. Med “gammeldags” blandingsbatterier er det normalt nok at åbne ventilerne i blandingsbatteriet, og sørge for at vandet kan løbe ud.

Søren O
​Du kan, hvis det er et gammeldags blandingsbatteri som er højeste punkt, ​lave ​en automatisk tømmer på nederste punkt med en trykventil / udluftningsventil a la dem i en espressomaskine. De lukker ved ​>1 bar ​tryk. Så i teorien ville en sådan på laveste punkt åbne for slangen når du slukker for trykket fra huset og åbner for hanerne ved bruseren. 
Det er lige præcis en trykventil, til at montere ved det laveste punkt i bunden af bruseren, jeg er på jagt efter.  Så vandet løber af de udendørs slanger, når jeg lukker for hanen, der sidder indendørs på badeværelset.
Har du et bud på hvor jeg kan finde en tryk/udluftningsventil til det formål.

Dbh

Du kan bruge en frostsikringsventil til en varmepumpe. Den lukker op for drænet ved 3 graders vandtemperatur uanset om du har lukket for vandet i huset eller ej.



Selvbygger med stort S. 
et t-stykke og en kugleventil , du åbner manuelt , så er du også sikker på at det fungere

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis