Texas fræser

Har lige haft startet min Texas fræser. Når jeg vil tilkoble selve fræseren drejer den den forkerte vej. Og det takker over når den skal i indgreb. Kan motoren på en eller anden vis dreje den forkerte vej rundt ? 
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er denne model det drejer sig om
Hvis motoren lyder normalt, når den kører, så kan den ikke løbe den forkerte vej rundt. Fortændingen er stillet til den rigtige vej rundt - naturligvis. Hvis motoren løber den forkerte vej rundt, så vil det blive til en bagtænding, og det kan høres! 

Har du tjekket fremdriften på selve fræserens hjul? Hvis fræseren kører korrekt fremad, når den skal, så er det 100% sikkert, at motoren ikke løber den forkerte vej rundt.

... Men hvordan selve fræseren så kan køre den gale vej rundt, aner jeg ikke - hvis altså motoren kører rigtigt rundt. Mit bedste bud er en ond ånd, og det kan du vist ikke bruge til så meget :-D

Med venlig hilsen
Hjemmemekkeren
Hjemmemekkeren skrev den 24-02-2024 21:18:42

Hvis motoren lyder normalt, når den kører, så kan den ikke løbe den forkerte vej rundt. Fortændingen er stillet til den rigtige vej rundt - naturligvis. Hvis motoren løber den forkerte vej rundt, så vil det blive til en bagtænding, og det kan høres! 

Har du tjekket fremdriften på selve fræserens hjul? Hvis fræseren kører korrekt fremad, når den skal, så er det 100% sikkert, at motoren ikke løber den forkerte vej rundt.

... Men hvordan selve fræseren så kan køre den gale vej rundt, aner jeg ikke - hvis altså motoren kører rigtigt rundt. Mit bedste bud er en ond ånd, og det kan du vist ikke bruge til så meget :-D

 Nej det virker mærkeligt  knivene drejer den forkerte vej rundt  man kan holde knivene uden besvær og høre hvordan den takker over 



Hjemmemekkeren skrev den 24-02-2024 21:18:42

Hvis motoren lyder normalt, når den kører, så kan den ikke løbe den forkerte vej rundt. Fortændingen er stillet til den rigtige vej rundt - naturligvis. Hvis motoren løber den forkerte vej rundt, så vil det blive til en bagtænding, og det kan høres! 

Har du tjekket fremdriften på selve fræserens hjul? Hvis fræseren kører korrekt fremad, når den skal, så er det 100% sikkert, at motoren ikke løber den forkerte vej rundt.

... Men hvordan selve fræseren så kan køre den gale vej rundt, aner jeg ikke - hvis altså motoren kører rigtigt rundt. Mit bedste bud er en ond ånd, og det kan du vist ikke bruge til så meget :-D

 

Det er altså en dum idé at stikke hænderne ned til knivene med motoren i gang. Uanset hvad.

Er du sikker på at fræseren er kommet i hak i låseanordningen på tilkoblingen? 

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Der er vist ikke tvivl om, at selve fræseren ikke er kommet ordentligt i indgreb på den klo-kobling som sidder på "traktor-delen". Det kan dog skyldes, at motoren kører den gale vej - så kan klo-koblingen på selve fræseren blive skudt ud af klo-koblingen på traktor-delen. 

Du er nødt til at tjekke, om motoren kører den rigtige vej rundt. Det gør den, hvis traktor-delen kører fremad, når du sætter den i et frem-gear.

Med venlig hilsen
Hjemmemekkeren
Annonce
Hjemmemekkeren skrev den 25-02-2024 15:04:39

Der er vist ikke tvivl om, at selve fræseren ikke er kommet ordentligt i indgreb på den klo-kobling som sidder på "traktor-delen". Det kan dog skyldes, at motoren kører den gale vej - så kan klo-koblingen på selve fræseren blive skudt ud af klo-koblingen på traktor-delen.

Du er nødt til at tjekke, om motoren kører den rigtige vej rundt. Det gør den, hvis traktor-delen kører fremad, når du sætter den i et frem-gear.

 Den kører frem når jeg sætter den til det og bakker når jeg sætter den til det

Havde en hækmonteret fræser hvor knivene kunne køre begge vej. ( Ikke en Texas ) . Mener at det var på siden af "Gear"kassen der sad et håndtag til at skifte retning på knivenes kørselsretning .

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
shortcut skrev den 25-02-2024 16:14:04

Havde en hækmonteret fræser hvor knivene kunne køre begge vej. ( Ikke en Texas ) . Mener at det var på siden af "Gear"kassen der sad et håndtag til at skifte retning på knivenes kørselsretning .

 Det er rigtigt at Husquarna og andre har mulighed for reversere knivene, men der kan den eftersøgte fræsedel ikke afmonteres og byttes med fx en kost.

På alle de større tohjulede traktorer kan knivene kun køre en vej. Det ses også på kløerne i koblingen.

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Thomas1976 skrev den 25-02-2024 16:03:37

 Den kører frem når jeg sætter den til det og bakker når jeg sætter den til det

 Sygt underligt! Er du sikker på, at fræseren kører den gale vej rundt? Måske har du fået monteret fræser-jernene spejlvendt, således at du har sat højre sides jern i venstre side og vice versa? Jeg antager, du vurderer korrekte omløbsretning ud fra fræser-jernenes slibning?


Med venlig hilsen
Hjemmemekkeren
Thomas1976 skrev den 24-02-2024 19:20:45

Har lige haft startet min Texas fræser. Når jeg vil tilkoble selve fræseren drejer den den forkerte vej. Og det takker over når den skal i indgreb. Kan motoren på en eller anden vis dreje den forkerte vej rundt ? 

 Der sad en omskifter. Fejlen fundet tak for jeres input 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis